1396-04-04 15:34
778
0
40712
کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد ؛

حضور محمد بن نایف در سمت ولیعهدی کاملا نمایشی بود/ اختلاف آمریکا و انگلیس بر سر حمایت از محمد بن سلمان

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت : حضور محمد بن نایف به سمت ولیعهدی عربستان کاملا نمایشی بود و همه کارهای پادشاه عربستان را محمد بن سلمان انجام می داد .

به گزارش گلستان ما، سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان در رابطه با انتصاب  محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان اظهار داشت : انتصاب محمد بن سلمان به ولایت عهدی عربستان قابل پیش بینی بود و این امکان وجود دارد که وی به جای پدرش به عنوان پادشاه جوان عربستان سعودی بر تخت پادشاهی بنشیند.

وی افزود : از زمانی که سلمان پادشاه عربستان شد همواره فضای متنوعه ای را در اختیار فرزند ششم خود محمد بن سلمان قرار داد و او را در سمت های مختلفی همچون وزیر جنگ ، رئیس کمیسیون عالی اقتصادی و مسئولیت های امنیتی ، سیاسی و فرهنگی  قرار داد .

حضور محمد بن نایف در سمت ولیعهدی کاملا نمایشی بود

کارشناس مسائل خاورمیانه حضور محمد بن نایف به سمت ولیعهدی را کاملا نمایشی دانست و خاطر نشان کرد : همه کارهای پادشاه عربستان را محمد بن سلمان انجام می داد بنابراین با توجه به کهولت سنی سلمان و بیماری های خاصی که وی داشت قابل پیش بینی بود که سلمان هر چه زودتر فرزند خود را به عنوان ولیعهد انتخاب کند و راه را بر محمد بن نایف ببندد .

افقهی عنوان کرد : محمد بن سلمان جوانی ناپخته و دارای تجربه سیاسی ، اقتصادی و نظامی نمی باشد و رزومه کاریش هم نشان نمی دهد که مسئولیت های خوب و طولانی داشته باشد .

آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود در منطقه از محمد بن سلمان حمایت می کنند 

وی گفت : آمریکایی ها محمد بن سلمان را به محمد بن نایف ترجیح می دهند زیرا سناریوی آینده آن ها نسبت به جبهه مقاومت ، انقلاب اسلامی و نقش ایران در منطقه یک سناریوی تقابل و برخورد است.

این کارشناس خاورمیانه ادامه داد : محمد بن نایف بیشتر رویکرد امنیتی همچون پدرش داشت و در خط و خطوط  آمریکایی ها حرکت نمی کرد ولی محمد بن سلمان یک جوان آرمان گرا ، خودشیفته و تشنه قدرت است و می خواهد هر چه زودتر معروف شود.

افقهی تشریح کرد : آمریکایی ها می خواهند محمد بن سلمان را همانند صدام بزرگ کنند و این را می توان بعد از سفر محمد بن سلمان به واشنگتن و برپایی جلسات مختلف که با هزینه های زیادی همراه بود ، فهمید  .

اختلاف آمریکا و انگلیس بر سر حمایت از محمد بن سلمان  

وی مسئله انتخاب محمد بن سلمان را یک نقش آفرینی بسیار خطرناک و گزینشی دانست و توضیح داد : آمریکا حامی محمد بن سلمان است و اکنون به دلیل این حمایت بین آمریکا و انگلیس اختلاف و شکافی به وجود امده است زیرا انگلیس ها نمی خواهند قدرت مطلق را به محمد بن سلمان دهند .

کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان اظهار کرد : انگلیسی ها در درگیری اخیر قطر و عربستان بیشتر طرف قطر را گرفته اند زیرا نمی خواهند منطقه کاملا به دست آمریکایی ها بیفتد و خود به حاشیه رانده شوند بنابراین می توان گفت که با آمدن محمد بن سلمان در گام اول به عنوان ولیعهد و در گام دوم به عنوان پادشاه ، منطقه به بحران کشانده خواهد شد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.