1396-03-28 18:34
2797
0
40412

تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت توت‌فرنگی/ اشتغالزایی برای ۱۲ نفر با توسعه کشت گلخانه‌ای + عکس

کار آفرین فراهانی همت را سرمایه کرده و توانسته است با احداث گلخانه پرورش توت فرنگی و خیار زمینه اشتغال را ۱۲ نفر در روستای غیاث‌آباد فراهان فراهم کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فراهان خبر؛ تولید و به چرخش درآوردن چرخه اقتصادی یکی از مباحثی است که در سال‌های اخیر به کرات مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. و در این راستا جوانان انقلابی و جهادگر با بهره‌مندی از نیروی جوانی و اراده قوی به بحث خود اشتغالی و کارآفرینی روی آورده‌اند.

حمیدرضا الوندی یکی از کارآفرینان فراهانی، که همت را سرمایه کرده و توانسته است با احداث گلخانه پرورش توت فرنگی و خیار زمینه اشتغال را برای ۱۲ نفر در روستای غیاث‌آباد فراهان فراهم کند.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر؛ با اشاره به سرمایه‌گذاری برای احداث این گلخانه گفت: این گلخانه با مبلغ یک‌میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد. کارگران این گلخانه از اهالی روستا هستند و با حمایت مسئولان می‌توان بر تعداد افراد شاغل در این گلخانه افزوده شود.

برداشت ۷۰۰ کیلو محصول گلخانه‌ای با عزم و اراده‌ای جهادی

الوندی با بیان اینکه محصولاتی نظیر خیار و توت فرنگی در این گلخانه تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۵۰۰ کیلو خیار و ۲۰۰ کیلو توت‌فرنگی برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: ۳ هزار متر گلخانه زیر کشت توت فرنگی است ولی هنوز به میزان برداشت کامل نرسیده‌ایم، با ثمر نشستن محصول، روزانه بیش از یک تُن توت فرنگی و خیار از این گلخانه برداشت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از سموم کشاورزی در تولید محصولات در گلخانه‌اش استفاده نمی‌کند، گفت: لبخند رضایت کارگران برای ما ارزشمند است و در صورت حمایت از تولید، ما می توانیم ظرفیت اشتغال را بالا ببریم، ظرفیت توسعه تولید و زمینه اشتغالزایی تا ۵۰ نفر در این واحد تولیدی وجود دارد.

این کارآفرین فراهانی افزود: توت فرنگی محصولی است که در این شهرستان با توجه به شرایط مناسب، کشت آن مقرون به صرفه است و خوشبختانه کیفیت بالای محصولات سبب استقبال بازار فروش از محصولات ما شده است و محصول تولیدی برای فروش به بازار اراک عرضه می کنیم.

وی تصریح کرد: روشی که در کاشت انجام دادیم به صورت هیدروپونیک بوده و محصول تولیدی کاملا ارگانیک و سالم است و بستر کاشت آن به گونه ای است که برخلاف روش های سنتی امکان خراب شدن این محصولات وجود ندارد.

کارآفرین فراهانی اظهار کرد: بالا بودن هزینه‌های تولید، کاهش درآمد، مشکلات سوخت، سیستم بانکداری، نبود سردخانه از جمله مشکلات در این عرصه است.

الوندی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیرانی توانمند و ریسک پذیر و شجاع بوده که به دور از محافظه کاری و جسارت انجام کارهای بزرگ را داشته و با عزم و اراده قوی عمل کند.

وعده‌های پوچ مسئولین در حمایت از کارآفرینان اقتصادی

فراهانی یکی از کارگران مشغول در این گلخانه در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: احداث این گلخانه و  ایجاد اشتغالزایی برای روستائیان در این روستا سبب رضایت خدا و خلق است، کارآفرینانی مانند آقای الوندی باید از سوی مسئولان حمایت شوند تا مشوقی برای سرمایه‌گذاران اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: روزانه ۸ ساعت در این گلخانه مشغول به کار هستم و از سوی سرمایه گذار هم بیمه شده ام، البته با توجه به مشکلات و معضلاتی موجود در برخی مواقع در دریافت حقوق خود مشکل پیدا می‌کنیم که در این شرایط اقتصادی همراهی ما با سرمایه‌گذار می‌تواند انگیزه ای در ادامه راه تولید باشد.

فراهانی خاطرنشان کرد: از زمان راه اندازی این گلخانه مسئولین در بازدید از گلخانه وعده هایی را داده‌اند اما تاکنون وعده‌هایشان محقق نشده است، که به تبع این وعده‌های پوچ اعتماد تولید کننده را به مسئولان خدشه‌دار می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.