1396-02-07 15:43
1155
0
38336
رئیس ستاد انتخابات گلستان:

۴۰ هزار نفر وظیفه برگزاری و تأمین امنیت انتخابات در گلستان را برعهده دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر وظیفه برگزاری و تأمین امنیت انتخابات در استان گلستان را به عهده دارند.

به گزارش گلستان ما ، علی اصغر طهماسبی در چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان با حضور مسئولان و نمایندگان ستادهای استانی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه تعداد 1663 شعبه اخذ رأی در سراسر استان خواهیم داشت که از این تعداد 565 شعبه در 30 شهر استان و 1098 شعبه دیگر در روستاهای استان مستقر خواهد بود.

پیش بینی 101 شعبه سیار رای‌گیری در استان گلستان

وی افزود: همچنین از همین تعداد 101 شعبه سیار نیز برای اخذ رأی در مناطق عشایری، کوچ نشین، صعب العبور و غیره پیش‎بینی شده که با یک‎دستگاه مینی‎بوس به همراه کاربران و عوامل اجرایی، نماینده هیئت نظارت و مأموران انتظامی به نقاط یاد شده، فرستاده خواهد شد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه شائبه‎ای همراه این 101 شعبه سیار اخذ رأی، یک نماینده از هر کاندیدایی می‎تواند حضور داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: همچنین بیش از 40 هزار نفر وظیفه برگزاری و تأمین امنیت انتخابات در استان گلستان را به عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه در این 20 روز باقیمانده از زمان تبلیغات، سخنرانان زیادی برای حمایت و تبیین شعارهای نامزدها به استان گلستان سفر خواهند کرد، گفت: ما در یک استان قومی و قبیله‎ای و با ویژگی اقوام و مذاهب زندگی می‎کنیم.

وی افزود: اصولا در استانی با چنین ویژگی هایی حساسیت ها بسیار بالا است و سخنرانانی که در جهت حمایت از کاندیداها به استان گلستان سفر می کنند باید قبل از مراسم، از سوی ستادهای استانی نامزدها و دعوت‎کنندگان به درستی توجیه شوند تا برای استان چالش ایجاد نکنند.

انتخابات شوراها در 4 حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی

طهماسبی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه گرگان، گنبدکاووس، علی‎آبادکتول و بندرترکمن به صورت تمام الکترونیک برگزار اما انتخابات ریاست جمهوری در همه شهرستان‌های استان به صورت دستی و تعرفه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: ما در کمیته امنیت انتخابات با همکاری اعضای شورای تأمین، اطلس امنیت انتخابات را برای همه شهرستان‌ها و بخش‎های استان احصا کرده و در اختیار فرمانداران و بخشداران قرار داده‎ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: بازرسان و نمایندگان هیئت نظارت در شعب اخذ رأی تنها می‌توانند نظارت کنند و نباید هیچ دخالتی در امر اجرا داشته باشند، مسئولیت اجرا بر عهده کاربران و عوامل اجرایی شعبات است و نماینده هیئت‌های نظارت و بازرسی می‎توانند نکات لازم را به نماینده فرماندار انتقال دهند.

وی با بیان اینکه امروز مصادف با 6 اردیبهشت سیزدهمین فرایند برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراها را نیز پشت سر می گذاریم، اظهار کرد: در این فرایند داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت به مدت 4 روز فرصت اعلام اعتراض خود پیرامون عدم تأیید صلاحیتشان را به هیئت نظارت استان داشتند.

طهماسبی ادامه داد: از فردا 7 تا 16 اردیبهشت به مدت 10 روز هیئت نظارت استان فرصت رسیدگی و بررسی نهایی به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده را دارند و پس از آن باید نظر قطعی و نهایی خود را پیرامون ردصلاحیت ‌ها به فرمانداری‎ها اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.