1395-12-03 20:01
1047
0
35602
سید عباس حسینی :

31 میلیارد تومان از محل عوارض رانندگی به روستاهای گرگان اختصاص یافت / 28 میلیارد تومان به حساب دهیاری ها واریز شد

فرماندار گرگان گفت : 16 هزار و 500 جلد سند برای مسکن روستایی در شهرستان گرگان صادر شده است واین میزان تقریبا 50 درصد مسکن‎های روستایی بوده و بخشی از مشکلات در ارائه سند مربوط به اوقاف و بنیاد علوی است.

به گزارش گلستان ما ؛ سید عباس حسینی در همایش دهیاران بخش مرکزی و بهاران شهرستان گرگان که با حضور نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد اظهار داشت: در این نشست به دنبال این بودیم که دهیاران شرح وظایف داشته باشند و بتوانند با هم‎فکری نسبت به مسائل روستا شناخت بیشتری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: نشست‎های متعددی دهیاران بخش مرکزی و بهاران در سال داشتند و در پایان سال این موضوع را مهم دیدیم با توجه به انتخابات پیش رو یک نشست با دهیاران شهرستان گرگان داشته باشیم.

فرماندار گرگان ادامه داد: از محل عوارض و جرائم راهنمایی و رانندگی براساس قانون به حساب دهیاری‎های شهرستان گرگان 31 میلیارد تومان برای خدمات‎رسانی به روستاها و شهرهای گرگان ،جلین، سرخنکلا و قرق در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه این اعتبارات تقریبا 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: 28 میلیارد تومان تا پایان دی‌ماه به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های که وجود داشته، واریز شده است.

وی اظهار داشت: دهیاری‎ها نماینده منتخب پارلمان روستایی و بخشداری است و اگر اعتبارات را براساس نیازها و با برنامه‎ریزی درست هزینه کنند می‎توانند رونقی را در بخش روستایی ایجاد کنند.

فرماندار گرگان گفت: در سرشماری نفوس و مسکن دهیاری‎های شهرستان گرگان همکاری خوبی داشتند و در مورد اتباع بیگانه و ثبت تولد و مرگ و میر در روستاها نیز نیاز است دهیاران همکاری بیشتری را با ثبت احوال داشته باشند.

حسینی یادآور شد: در هر روستا مدرسه‎ای وجود داشته و یا دارد که از در ابتدای انقلاب اسلامی ساخته شده و برخی از آن قابل استفاده نیستند و نیاز است هماهنگی برای بازسازی آن اقدام کنیم.

وی افزود: از 53 میلیارد تومان اعتبار در شورای برنامه‎ریزی که برای شهرستان گرگان در نظر گرفته شده، 12.5 میلیارد تومان آن را در اختیار بخش کشاورزی از جمله جاده بین مزارع قرار دادیم.

فرماندار گرگان اظهار کرد: روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت، اگر زمینی به اداره کل کتابخانه‎های استان واگذار کنند این نهاد نزدیک به یک‌هزار جلد کتاب به آنها واگذار خواهد کرد و در روستا کتابخانه تاسیس می‎کند و می‎شود از مدارس بلااستفاده با هماهنگی‎ها برای روستا استفاده کرد.

فرماندار گرگان با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بین دهیاران می‎تواند کمک شایانی باشد، افزود: در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان برای موزه روستایی قرق اعتبار گذاشتیم و امید داریم با چنین‎ طرح‎هایی افزایش فضای گردشگری را در روستاها شاهد باشیم.

حسینی با بیان اینکه افرادی که می‎خواهند کاندید شوراهای روستایی شود از هم‌اکنون نسبت به سوء پیشینه اقدام کند، اظهار کرد:دهیاران نسبت به ترغیب افراد واجد شرایط در کاندیداتوری همکاری لازم را داشته باشند که روستا بدون شورا نباشد و چنانچه در روستاهایی که تعداد کاندیداهای آنان به حد نصاب نرسد این امکان که تولیتشان به روستای مجاور آن داده شود وجود دارد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.