1395-11-27 11:28
1203
0
35302
حجت الاسلام تویسرکانی:

پیامد تعطیلی مساجد؛ گسترش فقر، فحشا و آسیب‌های اجتماعی است/ بسیج برای مساجد تعطیل و نیمه تعطیل برنامه دارد/ کارکردهای متفاوت گردان‎های 6 گانه بسیج

جت الاسلام محمد رضا تویسرکانی با تاکید بر اینکه ترامپ مجری برنامه‌های از قبل مشخص شده شبکه صهیونیستی جهانی برای نجات آمریکا از سقوط است گفت: آمریکا در مسیر سقوط قرار دارد و کشوری است که از درون تهی شده و اقتدار درونی خود را از دست داده است و این‌ کارها دیگر فایده‌ای ندارد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار راه دانا؛ در خصوص دستاوردهای بسیج در سال 95،  گفت:  به نظر می‌رسد این جابه‌جایی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سال 95 مبدا یک تحول در بسیج است که می‌تواند منجر به اعتلا بسیج شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات سردار نقدی در سازمان بسیج افزود: هر پدیده‌ای یک مدتی دارد و پدیده سردار نقدی در بسیج دورانش به پایان رسید و به تشخیص فرماندهی معظم کل قوا بسیج نیازمند به یک تحول جدید، حرکت جدید، دگرگونی، تغییر رویکردها و روش‌ها بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سال 95 می‌تواند سال مبارکی برای بسیج باشد، در خصوص رویکرد جدید بسیج در دوران سردار غیب‌پرور عنوان کرد: رویکردهای بسیج را باید ریاست سازمان بگوید ولی من فکرم می‌کنم سردار غیب‌پرور چند رویکرد مهم داشته باشند که در اولویت آن‌ها انتخاب مسجد به عنوان محور فعالیت‌های بسیج است.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: بر اساس کار کارشناسی خوبی که انجام شده است، انقلاب از مسجد شروع شد و بقای انقلاب هم به استمرار حضور بسیج در مساجد بستگی دارد، اگر مساجد از حضور بسیجیان خلوت شود انقلاب به خطر می‌افتد، آسیب‌های اجتماعی زیاد می‌شود مشکلات فکری و روحی و روانی افزایش می‌یابد.

وی گفت: آنچه که در این دوران جدید به عنوان یک راهبرد دارای اولویت انتخاب شده بحث حضور فعال بسیج در مساجد است، بسیج که می‌گوییم منظور بسیج نوجوانان و جوانان نیست، آن‌هم بسیج هستند ولی منظور از بسیج معنای عام آن است، تمامی اقشار بسیج باید پایگاه خود را مساجد قرار دهند و مسجدها باید به مرکز تلاش‌های بسیج در سطح کشور تبدیل شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ جا برای بسیج بهتر از مساجد نیست اظهار داشت: با این رویکرد باید تلاش‌هایی که قبلا انجام شده بررسی شود و هر کدام از آن‌ها که موجب تضعیف مسجد می‌شود باید منسوخ شود.

حجت الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: هر برنامه‌ای که مسجد را خلوت کند و از رونق ‌بیاندازد باید متوقف شود، حالا چه این برنامه توسط بسیج باشد، چه شهرداری، چه کانون‌های فرهنگی، چه هیئت‌های مذهبی.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند مساجد مرکز سالمندان باشد گفت: مسجد محوری را می‌توان مهم‌ترین تغییر در رویکرد‌های بسیج در دوره جدید دانست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا برنامه ویژه‌ای هم برای توسعه مسجد محوری دارید؟" اظهار داشت:  بله، اولین جایی که تغییر مدیریتی در آن اعمال شده است، معاونت مساجد و محلات سازمان بسیج است، که طی روزهای آینده احتمالا این موضوع از طرف سازمان اعلام شود.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: سردار بهشتی در این حوزه زحمات فراوانی کشید که آخرین وی هم همین برگزاری جشنواره مساجد برتر کشور بود، براساس آنچه که اطلاع دارم سردار بهشتی به بخش دیگری در سپاه پاسداران می‌روند و شخص دیگری جایگزین ایشان می‌شوند.

وی گفت: ما سه دسته مسجد داریم ، مساجد تراز انقلاب اسلامی که تعداد آن‌ها کم است، مسجد تعطیل و غیر تعطیل که تعداد آن‌ها زیاد است و مسجد ضرار که دشمن به دنبال ایجاد آن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: بر اساس آماری که می‌دهند ما حدود 70 هزار مسجد داریم که از این تعداد 30 هزار مسجد امام جماعت ندارد، این یک فاجعه است.

حجت الاسلام تویسرکانی عنوان کرد: گسترش فقر، فحشا و آسیب‌های اجتماعی پیامد تعطیلی مساجد است مثل آلودگی هوا که پیامد برخی از مدیریت‌های غیرصحیح در امور شهری در کشور است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  با بیان اینکه بسیج برای مساجد تعطیل و نیمه تعطیل برنامه دارد گفت: ما دوهزار مسجد در تهران داریم که از این تعداد 30 درصد آن‌ها تعطیل است و تعداد مساجدی که در تهران نماز صبح اقامه می‌کنند شاید 6 درصد باشد.

حجت الاسلام تویسرکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " خیلی از رسانه‌های ضد انقلاب سعی دارند تا تغییرات در سازمان بسیج را سیاسی جلوه دهند، چه پاسخی برای این ادعاها دارید؟" اظهار داشت: ما که برای رسانه‌های بیگانه نباید پاسخی تهیه کنیم یعنی هر پاسخی بدهیم آن‌ها حرف خودشان را می‌زنند و از حرف‌های ما قانع نمی‌شوند ولی در نظام جمهوری اسلامی تغییرات مدیریتی بر اساس ضرورت ها و نیازها به تشخیص امام جامعه شکل می‌گیرد.

وی افزود: ما یک نظام سیاسی اجتماعی هستیم و نمی‌توانیم در سطح کلان کشور برخی از عرصه‌ها را نادیده بگیریم و در تغییرات همه عرصه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد تا حکم به تغییری داده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: شاید یکی از عوامل تغییر در این دوران جدید، بحث‌های رزمی و نظامی بوده یعنی اینکه ما بخواهیم گردان‌های رزمی را تقویت کنیم و بسیج را در بحث دفاعی و امینتی به سطح بالاتری برسانیم.

حجت‌الاسلام تویسرکانی گفت: شاید دلیل دیگر این بوده که ما در عرصه جذب و جذابیت بسیج تغییر رویکردی داشته باشیم فلذا تغییرات می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد ولی آنچه که بیگانگان بسیج را مانند یک حزب سیاسی تلقی می‌کنند و اینکه بسیج برای انتخابات تلاش کند شخص خاصی پیروز شود، هیچ‌گاه اینطور نبوده است.

وی در خصوص توان رزمی بسیج گفت: بسیج از لحاظ توان رزمی در در بهترین دوران نسبت به گذشته به سر می‌برد، ما حدود 2هزار گردان بیت المقدس داریم؛ بُعد امنیتی، دفاعی و نظامی بسیج خود یک بُعد گسترده ای است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  تصریح کرد: ما گردان‌های امام علی، الزهرا، کوثر، عاشورا و امام حسین و بیت المقدس را داریم که برای این شش گردان شش نوع کارکرد گوناگون تعریف شده که از لحاظ سازمانی ملاحظاتی برای توضیح در این مورد وجود دارد اما این را بدانید که بسیج در همه‌ی عرصه‌های امنیتی‌، اطلاعاتی‌، نظامی و دفاعی طراحی خاص خود را دارد.

حجت الاسلام تویسرکانی در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا و برنامه‌های او گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان به شوخی یا جدی می‌گفتند بهترین کسی که به دستورات امام خمینی(ره) عمل می‌کند صدام است.

وی افزود: این تصمیماتی هم که ترامپ در برخی از حوزه‌ها می‌گیرد همان دستورات رهبر معظم انقلاب به مسئولان داخلی است پیرامون بحث‌های اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، ارج نهادن به ملیت و اقتدار ملی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نگاه ترامپ این است که هرچه به اقتدار ملی ضربه می‌زند باید تغییر دهیم چه این موضوع ورود مهاجران باشد چه حضور در سازمان‌های مختلف بین‌المللی.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه ترامپ با نگاه ملی‌گرایانه به موضوعات نگاه می‌کند عنوان کرد: عده‌ای می‌گویند او دیوانه است و عده‌ای می‌گویند او مجری برنامه‌های دست‌های پشت‌پرده شبکه مافیایی-صهیونیستی جهانی برای نجات آمریکا از سقوط است.

وی گفت: من معتقدم این برنامه‌هایی که هر روز ترامپ امضا می‌کند، چند سال است که روی آن‌ها کار شده و مهم‌ترین هدف آن جلوگیری از سقوط آمریکا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  اظهار داشت: آمریکا یک کشور ورشکسته و فقیر است، یک کشور بحران زده که مثل کسی که در گذشته انسان ثروتمندی بوده و الان ورشکسته شده است ظاهرسازی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ مجری برنامه‌های از قبل مشخص شده شبکه صهیونیستی جهانی برای نجات آمریکا از سقوط است، گفت: آمریکا در مسیر سقوط قرار دارد و کشوری است که از درون تهی شده و اقتدار درونی خود را از دست داده است و این‌ کارها دیگر فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.