1395-11-11 18:23
2621
0
34493
عصر روز جمعه روی داد؛

تصاویر/ حمله پلنگ به گله دامدار گالیکشی / دریده شدن سه رأس بز

عصر روز جمعه گله بز چوپان گالیکشی موردحمله پلنگ واقع شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، عصر روز جمعه در صخره‌های ضلع جنوبی کوه «نیلکوه» گله بز یکی از چوپانان شهرستان گالیکش مشغول چرا بودند که موردحمله پلنگ قرار گرفتند.

در این حمله به هیچ‌یک از انسان‌های حاضر در این محدوده آسیبی وارد نشد اما پلنگ سه رأس از بزهای این گله 20 رأسی را زخمی کرد.

پس از هجوم پلنگ سگ‌های گله به پلنگ مهاجم حمله‌ور شدند و مانع از آسیب بیش‌ازپیش به این حیوانات اهلی‌شده‌اند. پلنگ نیز بدون وارد شدند آسیبی به آن به دامان طبیعت گریخت.

به گزارش نیلکوه طی ماه‌های آذر و اسفند 92 پلنگ دو موردحمله به جوانان روستاهای کیارام و سیجان از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش داشته که طی آن موجب مصدومیت «اکبر آرامیان» از روستای کیارام و فوت «مرتضی سیجانی» از روستای سیجان شده است.

مهر ماه امسال نیز «موسی‌الرضا سایری» جوان 23 ساله ساکن روستای «پاسنگ بالا» حین چرا گوسفندان خود در منطقه جنگلی «بلنجر» این روستا نا غافل موردحمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت و از ناحیه، سروصورت و ناحیه شانه و دست راست دچار آسیب و پارگی عمیق شد.

اوایل دی‌ماه امسال نیز یک قلاده پلنگ به گله‌های گوسفند محدوده روستای «تراجیق» حمله‌ور و تعدادی از سگ‌های این گله‌ها را تلف کرد.

پلنگ ایرانی به‌عنوان یکی از زیباترین گربه‌سانان جهان با خصوصیات منحصربه‌فرد خود یکی از گونه‌های جانوری در معرض تهدید به شمار می‌آید.

حمله پلنگ به انسان زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها وارد حریم و محدوده زیستگاه طبیعی شوند.

فصل زمستان که فصل جفت‌گیری پلنگ‌هاست و این حیوان به دلیل سردی هوا و نیز عدم یافتن تغذیه مناسب به سمت پایین‌دست آمده و درعین‌حال یقین بدانید که اگر مزاحمتی برای او ایجاد نشود، هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

گسیختگی زیستگاه‌ها و کمبود طعمه‌های طبیعی موجب می‌شود این حیوانات، دام‌های اهلی و انسان را طعمه خود قرار دهند. راهکار این است در اقدام ضربتی و فوری، دامدار از زیستگاه طبیعی خارج شود و منطقه به حالت آرام خود بازگردد تا پلنگ نیز آرامش خود را به دست آورده و از منطقه خارج شود.

عکس و گزارش: علی کلانتری

nilkooh2104 1

nilkooh2104 1

nilkooh2104 1

nilkooh2104 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.