1395-03-07 11:26
923
0
32641

تفریح در سایه مرگ! / شیون دختران هنوز به گوش می‌رسد

لبخندهای دختربچه‌ای جاودانه شد، مادری به سوگ نشست و دلهره‌ای بر دل مردم شهر جای گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آبشار مرگ در تهران، خبر کوتاه و دردناک بود. مرگ کودک 5 ساله در پارک آن هم در حالی که مشغول بازی و خوشحالی بود. لبخندهای دختر بچه 5 ساله در حالی جاودان شد که همراه خانواده اش در پارک مشغول بازی بود. پارکی که باید محل امنی برای کودکان باشد.

سه شب گذشته دختر بچه‌ای پایش لیز خورد و افتاد در حوضچه آبشار پارک شهرک رضویه، عمق حوضچه زیاد نبود و خانواده نباید نگران چیزی می‌شدند اما ناگهان جیغ و فریاد بود که در فضای پارک پیچید.

پمپ آب آبشار کودک را به سمت خود کشید و ضمن ایراد جراحات متعدد موجب خفه شدن دخترک شد و در این اتفاقات که در کسری از ثانیه رخ داد، خانواده او نتوانستند از خود عکس العمل نشان دهند.

این اولین باری نبود که در یکی از پارکهای کشور شادی برای خانواده‌ها تبدیل به ماتم می شود و لبخند دردانه شان بر لبها میخشکد و جاودانه می‌شود.

*چرخ و فلک مرگ

همین چند وقت پیش بود در برازجان مادر و فرزندی از چرخ و فلک سقوط کردند و مادر 35 ساله جان باخت و کودک 4 ساله اش به شدت مجروح گشت.

ساعت 19 و 45 دقیقه شامگاه سیزدهم فروردین کابین‌های چرخ و فلک بزرگ شهر به حالت اولیه بازنگشتند تا با واژگونی آنها مادر و فرزندی از ارتفاع سقوط کنند.

سقوط مرگ بار مادر و فرزند از ارتفاع 12 متری رخ داد و مادر به طرز فجیعی جان باخت و کودک به شدت مجروح شد.

*شهربازی برازجان دو سال است که مجوز فعالیت ندارد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر هم در گفت‌وگو با رسانه ها ضمن ابراز تاسف از این حادثه دلخراش و تسلیت به خانواده داغدیده، اظهار داشت: شهربازی برازجان دو سال است که مجوز فعالیت ندارد و این در حالی است که پیش از ایام نوروز دوبار توسط کارشناسان استاندارد مورد بازرسی قرار گرفت که موفق به اخذ پروانه استاندارد و مجوز فعالیت نشد.

عبدالرحیم بهره‌مند افزود: متاسفانه با وجود پلمپ دستگاههای غیراستاندارد این شهربازی و تعهد مدیر آن به عدم استفاده از وسایل غیراستاندارد، فعالیتش را در این ایام از سر گرفت.

وی بیان کرد: آزاد شدن پلمپ دستگاههای این شهربازی تنها به منظور تعمیر آنها صورت گرفت و مدیریت مجموعه در این خصوص تعهد داده بود.

مدیرکل استاندارد بوشهر با تاکید بر رعایت و ضوابط استاندارد در راه‌اندازی تجهیزات بازی در شهر بازی‌های استان بوشهر افزود: این اتفاق تلخ هشداری به شهرداری‌ها و متصدیان شهربازی‌ها در استان بوشهر است که در برابر سختگیری و ضوابط استاندارد مقاومت نکنند و به اصول فنی توجه کنند.

*موش دیوانه قربانی می‌خواهد

ساعت 23 روز 19 اردیبهشت سال 93 دستگاه موش دیوانه! دیوار وار در پارک ارم حرکت کرد تا 3 زن همراه کابین خود به خارج از آن پرتاب شوند.

خبرهای ابتدایی از این حادثه حاکی از این بود که یکی از کابین‌های ترن هوایی از ارتفاع حدودا 7متر سقوط کرده و 3دختر جوان مصدوم شده‌اند.

بلافاصله با تلاش نیروهای آتش نشانی مجروحان از داخل کابین رهاسازی شده و عملیات نجات ادامه یافت.

مجروحان که دخترانی 25، 26و 29ساله بودند که از ناحیه گردن، دست، نخاع و کمر آسیب جدی دیدند.آن زمان که بحث شکایت و نا ایمن بودن پارک ارم مطرح شد، مدیرعامل این مجموعه تفریحی به خبرنگاران گفت که همه مراجعه کنندگان به این پارک بیمه هستند.

جهانگیر افزود: من به خاطر این حادثه از خانواده این عزیزان و از ملت شریف و بخشنده عذرخواهی می‌کنم و به عنوان یک مدیر تا زمانی که در این مسند باشم سعی می‌کنم دیگر هیچ اتفاقی نیفتد.

جهانگیر در خصوص علت وقوع این رویداد گفت: نباید در این موضوع من پاسخگو باشم اما به دلیل طرح سوال در این جلسه سعی می‌کنم تا حدودی به این سوال پاسخ دهم.

وی افزود: ارابه از دو قسمت تشکیل شده است چرخ‌های روی ریل که به هیچ عنوان از ریل خارج نمی‌شوند و شفتی که کالسکه را به ارابه وصل می‌کند که این شفت 9 سانتی‌متر قطر دارد که متاسفانه مانند کالباس برش خورده بود و اگر این افراد کمربند نمی‌بستند و یا به هر دلیلی کمربند و گارد باز می‌شد بنده باید پاسخگو می‌بودم. اما هم اکنون سازنده این دستگاه باید پاسخگو باشد.

*«جامپینگ» به سوی مجروح شدن

مرداد سال 90 نیز دو شهروند 16 و 17 ساله شيرازي، بر اثر سقوط دستگاه بازي «جامپينگ» در «لوناپارك» شيراز از ناحيه كمر دچار آسيب‌ شدند.

به دليل پاره شدن كابل سيم بكسل حايل، يكي از دو صندلي دستگاه سقوط آزاد كه دو سرنشين داشت در حالي به شدت با زمين برخورد كرد كه ترمز‌هاي اضطراري هم عمل نكرده بودند.

آن زمان در رسانه ها عنوان شد که استفاده از این دستگاه به‌دليل نداشتن شاخص‌هاي استاندارد، ممنوع اعلام شده بوده و اصلا نباید در زمان حادثه کار می‌کرده است.

*آبشار مرگ در شهرک رضویه

حالا اما حادثه‌ای دیگر در پارک رخ داده است و دستگاه پمپ آب موجب مرگ کودکی گشته است. این در حالی رخ داده است که پارک باید محل آرامش افراد باشد نه محلی برای استرس و ترس از مرگ.

مردم در حالی برای تفریح به این اماکن مراجعه می‌کنند که انتظار دارند ساعات و دقایق خوش را در کنار دوست و خانواده خود بگذرانند. با این اتفاقات به نظر می‌رسد که استانداردهای وسایل به کار گرفته شده در پارک‌ها باید بازبینی شده و درجه امنیت و ایمنی آنها بالا برود.

اینکه کودکی بوسیله یک دستگاه پمپ آب جان خود را آن هم در پارک و زمان تفریح از دست می‌دهد یک فاجعه است و مسئولان باید نسبت به جلوگیری از حوادث اینچنینی تمام تلاششان را بکنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.