1395-03-03 06:37
1011
1
32408

شهاب حسینی بهترین بازیگر مرد شد / جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم اصغر فرهادی

بازیگر ایرانی برای فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر مرد شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد و خود فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه را برد.

به گزارش گلستان ما، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره فیلم کن یکشنبه شب برگزار شد و داوران بخش مسابقه اصلی به ریاست جرج میلر کارگردان استرالیایی و خالق سری فیلم‌های "مکس دیوانه"، جایزه بهترین بازیگر مرد را به شهاب حسینی بازیگر فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی اعطاء کردند.

فرهادی نیز جایزه بهترین فیلمنامه را از داوران دریافت کرد.

"فروشنده" داستانی معاصر و روایتگر زندگی زوجی با بازی حسینی و ترانه علیدوستی است که رابطه آن‌ها تحت تاثیر یک اتفاق قرار می‌گیرد.

تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی به عنوان بیست و یکمین و آخرین فیلم بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره فیلم کن، شنبه شب روی پرده رفت. "فروشنده" اولین فیلم فرهادی بعد از "گذشته" با بازی بره‌نیس بژو و علی مصفا است که در فرانسه فیلمبرداری شد. آن فیلم اولین بار سال 2013 در بخش مسابقه کن به نمایش درآمد و بژو برای آن جایزه بهترین بازیگر زن را برد.

حسینی 43 ساله پیش از این در فیلم‌های "درباره الی" و فیلم برنده اسکار "جدایی نادر از سیمین" نیز با فرهادی همکاری کرده بود.

کتایون شهابی پخش‌کننده بین‌المللی و تهیه‌کننده ایرانی، کرستن دانست بازیگر آمریکایی، دانلد ساترلند بازیگر کانادایی، مس میگلسن بازیگر دانمارکی، لاشلو نمس کارگردان مجارستانی، آرنو دپلشان کارگردان فرانسوی، والریا گولینو بازیگر و کارگردان ایتالیایی و ونیسا پارادی خواننده و بازیگر فرانسوی، همکاران جرج میلر در هیئت داوران بخش مسابقه اصلی بودند./ ایسنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کدورت سنج

شهاب حسینی واقعا حقش بود یکی از بهترین بازیگران چند سال اخیره

0
0
پاسخ
1395-03-04 07:59

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.