1393-06-25 09:29
1330
0
2885
استاد اخلاقي که از اصفهان شخصا به عيادت يار شتافت؛

یکی از خاص ترین عیادت کنندگان رهبر انقلاب چه کسی بود؟

در یک هفته گذشته و پس از عمل جراحی رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی از مقامات کشوری، لشگری، چهره‎های برجسته حوزوی و همچنین هنرمندان و ورزشکاران به نمایندگی از مردم ایران به عیادت رهبری معظم انقلاب رفتند و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند, اما شاید از جهاتی شاید خاص ترین فردی که به عیادت مقام معظم رهبری رفت حضرت آیت الله ناصری بودند.

به گزارش گلستان ما ، آیت الله ناصری را اهل علم و حوزه‎هایعلمیه به خوبی می‎شناسند و البته اهل معنا و معرفت با مقامات معنوی ویژه این عالم روحانی آشنا هستند. این عالم برجسته و همنشین مرحوم آیت الله بهجت که به دلیل بیماری، و کسالت، چند سالی هست که برنامه‎های وعظ و تدریس خود را محدود کرده است، ترجیح داد با پای خود از شهر اصفهان به تهران سفر کرده و از رهبر انقلاب احوال پرسی کند.

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

به گزارشرویش نیوز، آیت الله ناصری از علمای بزرگ اخلاق ایران و اصفهان هستند. ایشان در سال 1309 ش در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری که از عالمان زاهد و وارسته بود، ویتحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. و با مهاجرت پدرش به شهر نجف راهی آنجا شد. پس از برگشت پدر به ایران او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت. اساتید وی مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه‌ای، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، سید روح‌الله خمینی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی بوده‌اند. وی با حسن صافی اصفهانی آشنایی نزدیک داشته است.

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

ایشان علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری علوم معنوی نزد محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشمحداد و سید جمال‌الدین گلپایگانیپرداخته است. همچنین با شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چونعلامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری، آشنایی و ارتباط داشته است.آیت‌الله ناصری دولت آبادی به امر استادش آیت‌الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشت و گذشته از مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآنی که سالیانی دراز در حوزه علمیّه این شهر اقامه نموده و تا کنون نیز ادامه دارد، به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت. گذشته از جلسات درس اخلاق وی که در مدارس علمیّه این شهر برگزار می‌شود، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی او در مسجد کمرزرین اصفهان برقرار است.

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله ناصری را را می توان یکی از منابع فیوضات دانست به نحوی که هر ساله و در تمام ظهرهای ماه مبارک رمضان, محفل بزرگ سخنرانی ایشان برپاست و سیل مردم علاقه مندان از پیر و جوان گرفته تا بازاری و دانشجو و کارمند از سخنان لطیف ایشان بهره مند می شوند. اوج اين لطافت زماني رخ مي نماياند كه لحن صداي آيت الله براي چندمين بار در يك سخنراني ناگهان تغيير مي كند و اشك هاي شوق بر گونه ها روان مي شود، اينجاست كه مستمعين مي فهمند قرار است در مورد وجود نازنين حضرت بقية الله صحبت كنند! ارتباط قلبي و شوق روحي آيت الله ناصري با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) موضوعی نیست که بر آشنایان با سبک و سیاق این استاد اخلاق پوشیده باشد.

انس و ارتباط خاص آیت الله ناصری با حضرت آیت الله بهجت نیز زبانزد خاص و عام است چنانکه ایشان اغلب در سفرهای ماهیانهبه قم به دیدار آیت‌الله بهجت می‌رفتند، بطوری که پسر آیت الله بهجت در توصیف رابطه این دو بزرگوار گفته‎اند: «هیج کس مثل ایشان با آیت‌الله بهجت نشست صمیمانه ندارند.» و شاید اهل معنا نگاهی به ایشان و امثال ایشان در فقدان عرفای واصلی چون مرحوم بهجت دارند.

از برخورد صمیمانه و خاص ایشان با مردم, ذکر همین نکته کفایت می‎کند, که کمتر کسی در اصفهان هست که منزل آیت‎الله ناصری را نشناسد چرا که اکثر مواقع درب منزل ایشان به روی مردمی که مشکلات و سوالات خاص دارند باز است و درصدد هستند تا توسط روحیه معنوی خاص آیت الله ناصری, روحشان صیقل داده شود...گفتنی است آیت الله ناصری دولت آبادی از علمای برجسته اصفهانجمعه بعد از ظهر با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب، از حضرت آیت الله خامنه‌ای عیادت و برای بهبود و سلامتی و افزایش توفیقات ایشان دعا کرد. / رجا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.