1394-09-04 14:21
3680
5
23512
مجوزی که حاشیه ساز شد؛

چرا به یک فتنه گر اجازه عرض اندام داده شد؟ / موسوی لاری از فتنه 78 و 88 تا انتخابات پیش رو

 موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز یکی از عمده‌ترین تشکل‌های سیاسی که عملکرد سیاهی در فتنه 88 داشت، محسوب می‌شود .

به گزارش گلستان ما ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته یکی از نمایندگان تهران در مورد مجوز سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی لاری معترض شده است، گفت: وزارت کشور بر اساس قانون مجوز می‌دهد و اگر شورای تامین شهرستان تشخیص دهد، یک حزب یا گروه و یا انجمن جلسه‌ای داشته باشند، بر اساس قانون، مجوز صادر می ‌شود.

چرا به مجوز سخنرانی لاری معترضیم ؟

 موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز یکی از عمده‌ترین تشکل‌های سیاسی که عملکرد سیاهی در فتنه 88 داشت، محسوب می‌شود . این گروه سیاسی که موسوی لاری یکی از اعضای اصلی آن به حساب می آید، به رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری اعتراضات از طریق مجاری قانونی، لزوم پایبندی به قانون اساسی، عدم اردو کشی خیابانی و… نظام را متهم به تقلب در رأی مردم کردند و با فراخوان مردم به سطح خیابان‌ها و در پی آن کشتار ده‌ها نفر قصد داشتند نظام را به سمت سراشیبی سقوط هدایت کنند !

اما جدای از نقش این مجمع در فتنه و نقش لاری در تصمیم گیری هایی مجمع روحانیون ، به پرونده وزیر کشور دولت اصلاحات در دو فتنه بزرگ اشاره ای خواهیم داشت . 

فتنه 78

در حالی که فضای کشور در روز 18 تیر در حالت بحرانی به سر می برد ، انتظار می رفت موسوی لاری وزیر وقت کشور و رئیس شورای امنیت کشور ، اقدامات لازمه را فورا در جهت پایان دادن به درگیری ها ، بر گرداندن آرامش به فضای پایتخت انجام بدهد ، اما نه تنها در جهت آرام کردن آن فضا گامی بر نداشته ، حتی در صبح 19 تیر با حضور در دانشگاه و سخنرانی تحریک آمیز ،شعله‌های خشم آنان را شعله‌ ورتر می‌سازد به گونه‌ای که بار دیگر گروه ‌هایی سازمان‌ یافته از محوطه کوی خارج ‌شده و در خیابان کارگر ضمن ضرب و شتم مردم و ایراد خسارت به اموال عمومی، درگیری‌های پراکنده‌ای را با نیروهای انتظامی مستقر در اطراف کوی دانشگاه شکل می‌دهند.

ناگفته نماند مجید انصاری ، فائزه هاشمی ، فاطمه کروبی ، معین ، اکبر گنجی ، عبدالله نوری ، تاج زاده ، اصغرزاده هم نقش بسزایی داشتند.

اما تاثیر گذاری لاری در بحرانی تر شدن اوضاع فقط به سخنرانی در دانشگاه ختم نمی شود . سردار فرهاد نظری، فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ، در کتاب خود، «برای تاریخ» دراین‌باره می‌نویسد: «با توجه به گستردگی آشوب و شورش در حساس‌ترین مناطق پایتخت در 18 تیر 1378 دستور عدم هرگونه برخورد با تظاهرکنندگان و آشوبگران از سوی موسوی لاری وزیر کشور ابلاغ گردید و 48 ساعت به طول انجامید.

در این مدت آشوبگران و اراذل ‌و اوباش نقاب ‌دار تحت حمایت بعضی از مدعیان اصلاحات، آزادانه هر کاری که دلشان می‌خواست انجام دادند از قبیل دایر کردن پستهای ایست و بازرسی، خلع سلاح بعضی از مأمورین گشت ‌های انتظامی، ضرب و شتم و مجروح ساختن بسیاری از مردم و پرسنل شریف نیروی انتظامی و ...»

فتنه 88

و اما در فتنه بزرگ 88 دیدیم که چطور جریان اصلاح طلب با آبروی نظام بازی کرده و تهمت تقلب را به نظام جمهوری اسلامی زدند . ادعای تقلب ، ادعایی که حتی خود می دانستند غیر ممکن می باشد و به آن اعتراف کرده اند .

موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز (با آن سابقه ی نامطلوب این مجمع) بود و هم به عنوان یک فعال سیاسی به بیان دیدگاه ها و نظرات مخرّب و فرسایشی خود می پرداخت .

همان گونه که می دانیم متأسفانه مجمع روحانیون مبارز که آقای موسوی لاری نیز از اعضای فعال و تصمیم گیر در آن بودند، با آن اقدامات و رفتارهای بسیار غیرمعقول و ناخوشایند خود، در واقع بنزین بر آتش شعله ور شده ی فتنه ریختند و اعضای آن از جمله آقای موسوی لاری به صورت آشکار و بعضاً تلویحی و ضمنی با بکار بردن کلیدواژه ی تقلب، بر طبل اغتشاشات کوبیدند و با صدور بیانیه هایی مردم را برای شرکت در اعتراضات خیابانی دعوت کردند.

به گونه ای که موسوی لاری و رفقای مجمعی او، در اتاق فکر مجمع روحانیون مبارز، تمام تلاش و دقت خود را برای زیر سوال بردن مشروعیت و صحت انتخابات 88 با آن ابزارهای تعریف شده ای که داشتند، به کار بستند و اینگونه لاری و دوستانشان، ردپایی بزرگ و برجسته در این حوادث، از خود به جا گذاشتند .

از تقاضای ابطال انتخابات ، دعوت مردم به تجمع غیر قانونی تا سایر بیانیه های تحریک آمیز همچون بیانیه 24 خرداد ، 30 خرداد ، 1 تیر ، 9 تیر ، 29 تیر ،13 مرداد ، 22 مرداد ، 25مرداد و ...... گوشه از تلاش مجمع روحانیون مبارز برای براندازی نظام میباشد و نقش وزیر کشور دولت اصلاحات به عنوان چهره تاثیر گذار مجمع ، کاملا آشکار بود . 

لاری از پیش از انتخابات برای زیر سوال بردن سلامت انتخابات بسیار فعال بود ، از سخنرانی 6 خرداد 88 در گرگان که در اظهاراتی عجیب مدعی شد موسوی با 70 درصد آراء قطعا رئیس جمهور خواهد شد تا تاکید بر تقلب و نامه به شورای نگهبان و ....

محمد علی ابطحی از عناصر فتنه 88 می گوید : در یکی از جلساتی که با حضور اصلاح طلبان پیش از انتخابات برگزار گردید علی رغم سخنان برخی که نباید موضوع تقلب مطرح شود موسوی لاری اعلام کرد: «در انتخابات ریاست جمهوری تقلب قطعی است !!

ابطحی می گوید : دو روز بعد از انتخابات از موسوی لاری در زمینه تقلب پرسیدم که در جوابم گفت، محتشمی پور چرند می‌گوید زیرا تغییر در آرای موسوی بیشتر از 700 تا 800 هزار نخواهد بود !!!

22 تیر 88 نامه بررسی صندوق‌ها به شورای نگهبان توسط موسوی لاری

لاری به همراه محتشمی پور، نامه ای به شورای نگهبان نوشتند و در آن با زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات، پیشنهادهای غیر منطقی و غیراصولی را به شورای نگهبان دادند که تا آن موقع در تقویم و سابقه انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی ایران چنین پیشنهاداتی وجود نداشت.محتشمی پور و موسوی لاری در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان در 22 تیرماه 1388، سؤالات و پیشنهاداتی را در خصوص مسئلهٔ تقلب مطرح کردند.

در بخشی از این نامه تحریک آمیز آمده است: 

« آیا تعداد سی و نه میلیون و چند صد هزار نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند؟آیا نتیجه اعلام‌شده توسط وزارت کشور با صورت جلسات و محتوای صندوق‌ها منطبق است ؟ و... . »

سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص می گوید : موسوی لاری و محتشمی در نامه خود، تطبیق ته برگ‌ها با ثبت احوال را درخواست کرده بودند که البته آن نامه نیز در خواست‌های دیگر داشت ولی زمانی که از آن 2 نفر سؤال شد که آیا شما به عنوان نماینده موسوی این نامه را می‌نویسید، آنها بیان کردند که این نامه به صورت مستقل نوشته شده است .

نشریه رمز عبور در بررسی فتنه 88 آورده است :

 لاری در (88/4/13) می گوید: بالاخره آقای خامنه‌ای هم وارد یک چالش شده است که اگر حواسش جمع نباشد، ممکن است این شتر درب خانه ایشان هم بخوابد و فقط قرار نیست درب خانه هاشمی بخوابد. حالا احمدی‌نژاد رئیس جمهور قانونی شده و مشکلی ندارد و هر چه هست متوجه آقای خامنه‌ای است.

همچنین آورده است که در تاریخ (88/4/28) موسوی لاری پیشنهاد می‌دهد در انتهای بیانیه وقت این گونه بیان شود: ای ملت شریف ایران به انتخابات مخدوش و به دولت برآمده از آن صحه نگذاریم و در این راه گام نخست باید پیشنهادهای آیت‌الله هاشمی تلقی شود.

رمز عبور به نقل از سایت نوروز وابسته به حزب منحله و غیر قانونی مشارکت همچنین می نویسید که لاری در تاریخ (۱۱/۴/۸۸) پیشنهاد می دهد: ما باید از سپاه و بسیج و شورای نگهبان که برخلاف قانون عمل کرده‌اند، شکایت کنیم و این همان زنده نگه داشتن فضای فعلی است.

لاری و انتخابات پیش رو

امروز نیز که قریب به 6 سال از آن فتنه تمام عیار می گذرد، باز هم این آقایان به انحاء و انواع مختلف ارادت و حمایت خود را از سران فتنه نشان می دهند و در راه حمایت از آنان و مقبول و مشروع جلوه دادن این اقدامات تأسف بار و ضد امنیتی، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. موسوی لاری به عنوان یک فعال سیاسی چه در زمان فتنه و چه بعد از آن تا به امروز، از هر تریبون و محفلی به عنوان وسیله ای برای تبرئه سران فتنه و حمله برخی نهادهای کشور استفاده می کند .

در 25 دی 93 بود که بار دیگر موسوی لاری بار دیگر به شورای نگهبان حمله می کند . موسوی‌لاری یکی از مدعوین و سخنرانان گردهمایی اصلاح طلبان در کانون توحید بود که با اظهارات خود از تدبیر اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم رونمایی کرد؛ هجمه به شورای نگهبان همان تدبیری است که تجدیدنظرطلبان در لباس اصلاح طلبی برای انتخابات مجلس دهم، اتخاذ کرده‌اند و در این استراتژی گویا موسوی‌لاری به نمایندگی از خاتمی ماموریت ویژه‌ای را بر عهده دارد.

با واکاوی لایه‌های پنهان اظهارات موسوی‌لاری درهمایش 25 دی اصلاح‌طلبان، کاملا مشخص می‌شود که وزیر کشور دولت اصلاحات، چه راهی را برای پایان بخشیدن به شکست‌های پی در پی جناح متبوعش در انتخابات مجلس برگزیده است؛ بی‌شک هجمه به شورای نگهبان و تخریب این نهاد قانونی کشور، استراتژی واحد اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس دهم است و در اجرای این استراتژی موسوی‌لاری نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

اما اگرچه موسوی لاری در گردهمایی 25 دی اصلاح طلبان به صورت مستقیم شورای نگهبان را مورد هجمه قرار نداد، اما دو هفته بعد یعنی در 9 بهمن در جریان کنگره حزب مردم سالاری، به صورت مستقیم و بدون تعریض و کنایه، به تخریب و هجمه پراکنی علیه شورای نگهبان پرداخت؛ چنین به نظر می‌رسد که پدرخوانده‌های پرده‌نشین اصلاح طلبان، پس از اظهارات تعریض گونه موسوی لاری علیه شورای نگهبان در همایش نخست، با تست زدن فضای سیاسی، مجوز ایراد اظهارات بی‌مهباتری را برای وی علیه شورای نگهبان صادر کرده‌اند.

اصلاح‌طلبان این روش احراز صلاحیت را قبول ندارند

ین بخشی از اظهارات موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در کنگره حزب مردم سالاری است؛ وی که گویا از سوی خاتمی مسئولیت یافته که در اجتماعات اصلاح‌طلبان حاضر شود و امیال سیاسی رئیس ورشکسته دولت اصلاحات را در قالب مطالبات اصلاح‌طلبان جا بزند، در کنگره مزبور بار دیگر به شورای نگهبان تاخت و تلویحا مشروعیت و صلاحیت این نهاد را برای نظارت بر امر انتخابات و احراز صلاحیت‌ها زیر سوال برد.

نکته پایانی

در مطلب فوق ، بخشی از نقش موسوی لاری در 2 فتنه بزرگ را مطالعه کردید ، بی شک شخصی با این پرونده سیاه و با توجه به اینکه از هر فرصتی برای حمله به برخی نهادها و فتنه انگیزی استفاده کرده است ، شایسته دریافت مجوز سخنرانی می باشد ؟

چرا مسئولان دولت تدبیر ، به این چهره فعال و تاثیر گذار در 2 فتنه بزرگ 78 و 88 بها داده و برای وی مجوز سخنرانی صادر می کنند ؟

آیا مردم هم باید همچون برخی مسئولان بی تدبیر ، به فتنه گران بها و فضای عرض اندام بدهند ؟

آیا اعتراض به چرایی صدور مجوز برای موسوی لاری ( از تاثیر گذارین افراد در شکل گیری فتنه 78 و از عناصر فتنه 88 ) غیر منطقی و غیر قانونی می باشد ؟! 

هدف دولت از میدان دادن به عناصر فتنه در آستانه انتخابات مجلس دهم چیست ؟!

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

فرمانداری غلط کرده که به فتنه گران مجوز سخنرانی در ورامین را داده / این رفتارها را ادامه خواهیم داد / آن ۵۰ نفری که آمده بودند سخنرانی موسوی لاری را بشنوند، پشیزی ارزش ندارند

جام جم : حاشیه های سخنرانی موسوی لاری در ورامین

جماران : حاشیه های اولین گردهمایی اصلاح طلبان شهرستان ورامین/ موسوی لاری: در مکتب اسلام مخالف هم حق دارد حرف بزند/ سید حسین نقوی حسینی: وزیر کشور را به مجلس می کشم

حاشیه های یک میتینگ سیاسی مهم تر از مطالبات مردم!

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خسرو

اینها از جان این مردم ، این استان ، این انقلاب و این نظام چه می خواهند ؟

0
0
پاسخ
1394-09-04 20:02
حسین

سلام«« آزموده را آزمودن خطاست . »»برای دوستان اصلاح طلبم خیلی متاسفم که همچنان به دنبال بازی با مهره های سوخته هستند .شما را بخدا دست بردارید از این افراطی گری ها .بی خود و بی جهت جوانان مردم را درگیر حاشیه نکنید .اگر می توانید کاری برای اشتغال و ازدواج و ... شان کنید نه اینکه زندگی شان را نابود .

0
0
پاسخ
1394-09-04 20:19
ساوری

احتمالا فتنه دیگری در راه است .....

0
0
پاسخ
1394-09-04 20:24
راه رفته

حنای این آقایان دیگر رنگی ندارد / اینها توانایی و ماهیت خودشان را به خوبی نشان داده اند که هیچ خبری نیست و نخواهد بود /نشستند و گفتند و برخاستند پی مصلحت مجلس آراستند من مطمئن هستم که از این جلسات و ...ها هیچ چیزی در نمی آید .فقط و فقط ....

0
0
پاسخ
1394-09-04 20:32
amir

مگر شما مسئول جان مردم هستی که اینطوری عبارت تیتر میکنی

0
0
پاسخ
1394-09-07 13:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.