1393-11-09 19:33
1924
0
9627

زنی که کارگردان "محمد رسوالله (ص)" را کشت + تصاویر

نام ساجده ریشاوی، یکی از تروریست های داعش که در اردن زندانی است، بار دیگر بر سر زبان ها افتاد و گفته می شود، قرار است با خلبان اردنی و گروگان ژاپنی داعش مبادله شود. او کسی است که مصطفی عقاد، کارگردان مشهور مصری را کشت.

به گزارش گلستان ما، ساجده مبارک عطروس الریشاوی متولد سال 1956 در عراق، به اتهام دخالت در بمبگذاری های تروریستی سال 2005 در سه هتل در امان، پایتخت اردن به اعدام محکوم شده است.

زنی که کارگردان

ریشاوی، خود نیز یک تکفیری انتحاری بود و قصد داشت کمربند انفجاری اش را در مقابل هتل رادیسون SAS امان منفجر کند، اما ضامن بمب عمل نکرد و پس از منفجر شدن بمب شوهرش، ساجده موفق به فرار شد.

در آن روز، ساجده و شوهرش طبق برنامه به هتل رادیسون رفتند که در آن یک جشن عروسی برپا بود. همسر ساجده به سالن مردها می رود و در زمان مقرر، با گفتن الله اکبر، بمب را منفجر می کند. همزمان، ساجده نیز که به سالن زن ها رفته بود، ضامن بمب خود را فشار می دهد، اما بمب عمل نمی کند و تلاش مجدد ساجده نیز کارگر نمی شود و او در همان شلوغی، موفق به فرار می شود.

سه روز بعد، ماموران امنیتی اردن او را در منزل خواهرش در شهرستان سلط دستگیر کردند. شوهرخواهر او نیز، در بمبگذاری های سال 2005 دخالت داشت و پس از آن به عراق رفته بود.

زنی که کارگردان

* در آن انفجار 57 نفر کشته شدند که مشهور ترین آنها، مصطفی عقاد، کارگردان مشهور مصری و سازنده فیلم های محمد رسول الله (ص) و عمرمختار بود. دختر مصطفی عقاد نیز در این انفجار کشته شد.

ساجده در بازجویی ها گفته است که همسرش، علی حسین علی الشمری، یکی از پیروان ابو مصعب الزرقاوی، او را تشویق و وادار به انجام این کار کرده است. برادر ساجده نیز، یکی از افراد الزرقاوی است. با این وجود، اسناد و اطلاعات به دست آمده و اظهارات سایر تروریست های دستگیر شده، حاکی از آن بود که ساجده ریشاوی علاوه بر تهیه و جابجایی مواد منفجره، یک متخصص در ساختن بمب های دست ساز بوده و در اغلب بمبگذاری ها، با استفاده از پوشش زنانه، ماموریت انتقال و کارگذاشتن بمب و مواد منفجره را انجام می داده است.

دادگاه ریشاوی در سال 2006 تشکیل شد و او به اتهام تلاش برای انجام عملیات تروریستی و حمل و جابجایی مواد منفجره، به اعدام محکوم شد که تاکنون اجرا نشده است.

زنی که کارگردان

نام ریشاوی بعد از گرفتار شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی در دست داعش، بار دیگر بر زبان ها افتاد و دولت اردن تلاش کرد با تحویل دادن ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی یکی از تکفیری های محبوس در اردن، خلبانش را پس بگیرد که به نتیجه نرسید، اما اکنون به علت نیاز شدید داعش به سوژه تبلیغاتی برای افزایش روحیه اعضا و هوادارانش، قرار است او با خلبان اردنی و گروگان ژاپنی مبادله شود. / شبکه خبر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.