1393-09-30 10:36
1850
0
7509

نیروهای پیشمرگه به قبله‌گاه ایزدی‌ها رسیدند + تصاویر

نیروهای پیشمرگه پس از شکست محاصره‌ کوهستان سنجار و به هلاکت رساندن شمار زیادی از عناصر تکفیری داعش به آرامگاه شیخ عدی (شرف الدین) رسیدند.

به گزارش گلستان ما، نیروهای پیشمرگه کُرد ۳۰ روستا را در جریان درگیری با عناصر تکفیری داعش در سنجار آزاد کردند و در چند روز گذشته ۱۰۲ کیلومتر پیشروی داشته‌اند.

«مسرور البارزانی» عضو ارشد شورای امنیت منطقه کردستان عراق روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه پس از تسلط کامل بر محور زومار به کوهستان سنجار در غرب موصل رسیدند.

بنا به گفته نیروهای امنیتی طی آزادسازی این مناطق ۱۳۶ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند. طی درگیری‌های روز گذشته ۷۵ جسد عناصر داعش که در درگیری‌های شمال سنجار کشته شدند، کشف شده است. همچنین نیروهای پیشمرگه ۱۰۰ نفر از اعضای داعش را در روستای حردان و نواحی آن در شمال سنجار دستگیر کردند.

براساس این گزارش، نیروهای پیشمرگه پس از شکست محاصره‌ کوهستان سنجار به آرامگاه شیخ عدی (شرف الدین) رسیدند.

آرامگاه شیخ عَدی که نام کامل و کنیه‌اش «شرف‌الدین ابوالفضائل عدی بن مسافر بن اسماعیل بن موسی بن مروان بن حسن بن مروان» است در روستای لالش در ۳۶ کیلومتری موصل در شمال عراق، قبله‌گاه ایزدی‌ها است و هر ایزدی در صورت توانایی باید در طول عمرش دست‌کم یک‌بار به زیارت این آرامگاه برود.

شیخ شرف الدین را مردی صالح و باتقوا دانسته‌اند که در بعلبک سوریه به دنیا آمده ‌است و بعد‌ها در کوهستان حکاری در کردستان و موصل سکنی گزیده ‌است. در این زمان او به «شیخ عدی حکاری» موسوم می‌گردد. او بین سال ۵۵۵ تا ۵۵۸ هجری قمری در حالی که نزدیک به ۹۰ سال سن داشته ‌است از دنیا می‌رود.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی پیروزی نیروهای پیشمرگه در مناطق زومار و سنجار را به‌ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان تبریک گفت.

نخست وزیر عراق در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از زحمات نیروهای پیشمرگه، پیروزی‌های اخیر آنان در زومار و سنجار در برابر داعش و شکستن محاصره کوهستان سنجار را حائز اهمیت دانست.

در این تماس تلفنی العبادی مجدداً بر حمایت دولت عراق از اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ در جنگ علیه تروریسم تأکید کرد و گفت که‌ هماهنگی و همکاری میان دو طرف ادامه‌ خواهد یافت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.