1393-09-25 08:34
3257
0
7312

سرنوشت گمشدگان در کربلا + تصاویر

تجربیات سفر اربعین امسال نشان داد که تبلیغات غیرواقعی از فراهم بودن همه امکانات، موجب سرگردان شدن مردم به خطر افتادن نوامیس شیعه می‌گردد.

به گزارش گلستان ما، با پایان یافتن زیارت بزرگ اربعین، هم اکنون تعداد زیادی از هموطنانمان گم شده و یا به دنبال عزیزان خود یا وسایل و مدارک مفقود شده خود می‌گردند.

علت اصلی این امر نداشنن محل اقامت است. یعنی ده‌ها هزار نفر از زائران بدون اینکه محل اقامت مشخصی در کربلا داشته باشند به شکل انفرادی یا چند نفره به عراق سفر کردند. از این رو محلی وجود نداشته است که این افراد یکدیگر را در آن پیدا کنند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اقدامی ستودنی، تلاش می‌کند که تا حد امکان، از این مشکلات بکاهد.

این نهاد از روز یکشنبه تاکنون با کرایه کردن اتوبوس و تهیه بلیت قطار، ده‌ها نفر از کهنسالان و گمشدگان را به سوی مرز ایران گسیل داشته است.

یکی از مسوولان این کنسولگری در گفتگو با خبرنگار ابنا در کربلا اعلام کرد: با هزینه سرکنسولگری و با هماهنگی‌های صورت گرفته، این افراد به شکل رایگان تا مرز ایران منتقل و به نیروی انتظامی تحویل داده می‌شوند.

به گفته وی هم اکنون در نقاط مرزی چادرهای هلال احمر و دستگاه‌های خود‌پرداز سیار مستقر شده تا مشکلات این افراد به حداقل رسیده و بتوانند اقوام خود را پیدا کنند.

تجربیات سفر اربعین امسال نشان داد که تبلیغات غیرواقعی از فراهم بودن همه امکانات، موجب سرگردان شدن مردم به خطر افتادن نوامیس شیعه می‌گردد.

لازم است نهادهای دخیل در این امر مانند حج و زیارت، صدا و سیما، رسانه‌ها، بعثه، هلال احمر و... با برنامه ریزی قبلی و نیز اطلاع رسانی صحیح و دور از غلو، مانع از ایجاد مشکلات امسال شوند.

تصاویر زیر مربوط به دیشب است و محل اسکان و تجمع موقت گمشدگان و در راه ماندگان در کنار سرکنسولگری ایران در کربلای معلی را نشان می‌دهد.

 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.