1393-09-24 19:56
3352
1
7294
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خبر داد:

درگذشت 24 زائر ایرانی در کربلا و نجف/ کشته و زخمی شدن 20 زائر ایرانی در 3 تصادف اخیر عراق

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ۲۴ زائر ایرانی که به مناسبت اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی و نجف اشرف حضور یافته بودند، به دلیل بیماری‌های قبلی جان باختند.

به گزارش گلستان ما ،محسن نظافتی، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات عراق به مناسبت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) سید و سالار شهیدان، 24 نفر از زائران به دلیل بیماری یا عوامل دیگر، فوت کردند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت یادآور شد: از این تعداد 5 نفر در نجف اشرف و 19 نفر نیز در کربلای معلی فوت کرده‌اند.

به گفته نظافتی، این آمار جدا از زائرانی ایرانی است که در حوادث رانندگی 24 ساعت گذشته در مسیر بازگشت به کشور در خاک عراق، کشته و زخمی شدند.

تعداد فوتی‌های 3 تصادف اخیر در عراق که در مسیر بازگشت زائران ایرانی رخ داده است متأسفانه به 8 نفر رسید و همچنین تعداد مجروحین این تصادفات نیز 22 نفر است.

نظافتی افزود: براساس گزارش‌های رسیده زائرانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند عبارتند از: فاطمه امامی، حسین نوری از تبریز، حسین جعفرمنش از تبریز، ناصر فراقی، علی رشیدی از کرج، محمد بابا‌صبا، سید محمد باباصبا و ابراهیم سعادت از تهران.

نظافتی افزود: همچنین اسامی مصدومان این حادثه به شرح ذیل است: فاطمه میرزابیگی، قاسم میرزابیگی، هادی محمدی، سیدمحمود سیدجعفری، سیده سمیه سادات جعفری، خلیله سلطان رجبی و فاطمه برقی که این افراد از استان مرکزی هستند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: گلی ایمانی از تهران، مجید یوسف‌زاده از قزوین و ابوالفضل یوسف‌زاده از قزوین نیز دیگر مصدومان تصادفات 24 ساعت اخیر در کشور عراق بودند.

به گزارش فارس در تصادفات شب گذشته در مسیر عراق به ایران 8 نفر از زائران ایرانی اربعین حسینی جان خود را از دست دادند و 22 نفر نیز زخمی شدند که 10 نفر از مجروحان ایرانی و 12 نفر دیگر نیز اتباع سایر کشورها بودند که از طریق ایران به عتبات عالیات سفر کرده بودند.

این زائران به صورت انفرادی به عراق سفر کرده بودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

تحریریه شاهد فردا

گزارش اختصاصی شاهد فردا از دفن غیر قانونی زباله های عفونی بیمارستان های شرق استان گلستان در حریم شهری آزادشهر / حق آزادشهری ها از درمان، فقط زباله نیست!!! http://shahedefarda.ir/?p=20021

0
0
پاسخ
1393-09-25 04:06

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.