1398-02-18 16:27
937
0
63085
نتانیاهو در آتش‌بس چه تعهداتی به فلسطینی‌ها داد؛

6 دستاورد بزرگ مقاومت در جنگ 2 روزه غزه

بررسی بندهای مربوط به توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و غزه نشان می‌دهد مقاومت فلسطین موفق شده خواسته‌های خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کند. این موضوع باعث تحقیر نتانیاهو و افزایش فشارها علیه او در این سرزمین شده است.

به گزارش گلستان ما، رژیم صهیونیستی پس از 48 ساعت جهنمی سرانجام مجبور شد تجاوز به نوار غزه را پایان دهد. این رژیم برای این کار دست به دامان مصر و سازمان ملل شد. در واقع حمله جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه در روز شنبه با واکنش قاطع مقاومت فلسطین مواجه شد و نزدیک به 700 موشک به سمت اراضی ‌اشغالی شلیک شد. این مسئله باعث گردید تا «نتانیاهو» که حالا غافلگیر هم شده، چاره‌ای جز عقب‌نشینی در برابر مقاومت نبیند. در نهایت توافق آتش‌بس از بامداد دوشنبه اجرا شد. نگاهی به بندهای توافق اما نشان‌دهنده این است که مقاومت فلسطین موفق شده خواسته‌های مهم خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کند. همین بندها به خوبی گویای وضعیت بغرنجی است که نتانیاهو با حملات موشکی مقاومت در آن گرفتار شده بود:

1- به محض برقراری آتش‌بس، اسرائیل مستقیما کار اجرای تفاهماتِ به تاخیر افتاده در چارچوب آتش‌بس را آغاز می‌کند که در صدر این تفاهم‌ها، توسعه مساحت صیادی در دریا از 5 مایل به 15 مایل است.

2-افزایش میزان سوخت ورودی به نیروگاه برق غزه برای افزایش تولید برق، افزایش ساعت برق‌‌رسانی خصوصا با ورود به ماه مبارک رمضان، تسهیل در روند ورود کالاها به نوار غزه و تسهیل در روند صادرات از این منطقه از دیگر این تفاهم‌های به تاخیر افتاده است.

3-توافق آتش‌بس همچنین بر عدم تیراندازی‌ اشغالگران به سمت تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در جریان راهپیمایی روز بازگشت تاکید می‌کند و هرگونه نقض این بند از توافق (تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان) باعث لغو هرگونه توافقی خواهد شد.

4- توافق آتش‌بس جدید همچنین حاوی توقف سیاست ترور (رژیم اسرائیل) خواه علیه رده‌های رهبری یا فعالان سیاسی و نظامی فلسطین خواهد بود.

5- گروه‌های فلسطینی همچنین برای اولین بار در نوع خود شرط کرده‌اند که این توافق باید به همه ساکنان کرانه باختری و قدس ‌اشغالی به منظور کاهش اقدامات امنیتی و توقف حملات اسرائیل تسری یابد.

6- آنها همچنین شرط کرده‌اند که این توافق باید حاوی تسهیلاتی برای اسیران در بند در زندان‌های ‌اشغالگران باشد.

اذعان صهیونیست‌ها به خسارت‌های سنگین اصابت موشک بدر 3 از سوی دیگر، منابع نظامی به پایگاه دبکا اعلام کرده‌اند که موشک بدر3 که جنبش جهاد اسلامی روز یکشنبه آن را به سمت رژیم ‌اشغاگر قدس پرتاب کرد، از فاصله 160کیلومتری پرتاب می‌شود و این موشک برای هدف مستقیم طراحی نشده، بلکه طراحی شده تا بالای هدف مورد نظر منفجر شده و سپس با1400 تکه پرتاب شود. علت این طراحی این است که بیشترین آسیب را به ساختمان‌های نزدیک محل انفجار وارد کند. این پایگاه نزدیک به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرده «به همین علت ساکنان منطقه عسقلان زمان کافی برای فرار به پناهگاه‌ها نیافتند و بخش بزرگی از خسارت‌ها پیش از رسیدن فراریان به پناهگاه وارد شده بود.»

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم عصر یکشنبه پیام مهمی برای رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن در نوار غزه فرستاد. این گردان‌ها در سایت الکترونیکی خود از پرتاب موشک بدر 3 خبر داد و ‌اشاره کرد که این موشک را در بمباران منطقه‌اشغالی عسقلان در خلال درگیری‌های فعلی استفاده کرده است. رزمندگان گردان‌های قدس تاکید کردند که این موشک قادر به حمل 250 کیلوگرم مواد منفجره است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.