1397-11-10 12:27
1083
0
60781
گزارش؛

خداحافظی گسترده مربیان خارجی در جام ملت‌ها/ آسیا مهمان نواز نبود!

یکی از نکات برجسته این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور چشمگیر سرمربیان خارجی روی نیمکت تیم‌های شرکت کننده بود که از ۲۴ تیم حاضر در جام ملت‌ های آسیا، ۲۰ تیم از سرمربی خارجی بهره می‌برند اما تا کنون 11 تن از آنها از هدایت تیم های خود کنار فته اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ یکی از نکات برجسته این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور چشمگیر سرمربیان خارجی روی نیمکت تیم‌های شرکت کننده بود که از ۲۴ تیم حاضر در جام ملت‌ های آسیا، ۲۰ تیم از سرمربی خارجی بهره می‌برند اما تا کنون 11 تن از آنها از هدایت تیم‌های خود کنار فته اند.

از تایلند تا سوریه

راییواچ مربی صربستانی تیم ملی تایلند اولین قربانی این دوره از رقابت‌ها بود که پس از شکست برابر هند در نخستین بازی برکنار شد. این مربی در سال 2017 هدایت تایلند را بر عهده گرفت و طبق قرارداد می‌بایست تا سال 2020 در این جایگاه باقی می‌ماند اما بعد از شکست 4 گله برابر هند برکنار شد. اشتانگه سرمربی آلمانی تیم ملی سوریه دیگر قربانی این دوره از رقابت‌ها بود که بعد از شکست برابر اردن برکنار شد و جای خودش را به فجر ابراهیم سوری داد.

لیپی قربانی ایران؟

مارچلو لیپی دیگر مربی خارجی نامداری بود که بعد از جام ملت‌های آسیا جای خودش را به گزینه دیگری می‌دهد. او بعد از شکست مقابل ایران و حذف از گردونه مسابقات قطع همکاری خود با فدراسیون فوتبال چین را اعلام کرد. خوان پیتزی سرمربی اسپانیایی تیم ملی عربستان هم بعد از شکست برابر ژاپن در یک چهارم نهایی رقابت‌ها از هدایت این تیم کنار رفت.

سرمربی‌های موفق هند و بحرین

استیون کنستانتین سرمربی انگلیسی تیم ملی هند هم با وجود عملکرد موفق در این تیم بعد از جام ملت‌ها تمایلی به ادامه همکاری نشان نداد. او بعد از 4 سال حضور در این تیم نتایج خوبی در مسابقات به دست آورد. میروسلاو اسکوب اهل جمهوری چک سرمربی تیم ملی بحرین دیگر قربانی این جام بود. این مربی به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد خصوصاً با توجه به اینکه بحرین در گروه خودش با شکست مقابل تایلند عنوان سوم را کسب کرد. بعد از این نتایج با اعلام رسمی رئیس فدراسیون فوتبال بحرین تمام اعضای کادر اداری و فنی تیم ملی برکنار شدند.

اریکسون بزرگ هم رفت

همکاری کوتاه مدت اریکسون با تیم ملی فیلیپین هم بعد از جام ملت‌ها به نقطه پایان رسید. این قرارداد به مدت 6 ماه اعتبار داشت و اریکسون اعلام کرد دیگر تمایلی به تمدید و ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال فیلیپین ندارد. رادولوویچ مربی تیم ملی لبنان از کشور مونته‌نگرو نیز جای خود را از دست داد. به نظر می رسد عملکرد ضعیف تیم ملی لبنان موجب صدور حکم برکناری این مربی شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.