1397-11-01 09:31
1047
0
60529
گزارش؛

طوفان جهانی توییتری "مرضیه هاشمی را آزاد کنید" ترند شد / کمپین جهانی علیه حقوق ضدبشر آمریکایی + تصاویر

کمپین مردمی «مرضیه هاشمی را آزاد کنید» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی که در سراسر دنیا کار خود را آغاز کرده طوفان توییتری برای آزادی خبرنگار پرس تی وی به راه انداخت.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ صبح چهارشنبه 26 دی ماه بود که خبر دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار زن شبکه پرس تی وی توسط اف بی آی منتشر شد.

به گفته خانواده هاشمی، وی معمولا در اغلب سفرهایش به آمریکا توسط پلیس فرودگاه مورد پرسش قرار گرفته و حتی گاهی او را از هواپیما پیاده کرده و مورد بازجویی قرار داده بودند اما این دفعه اول بود که او را دستگیر کرده اند.

پس از گذشت چند روز بی‌خبری از او که خانواده‌اش نمی‎دانستند کجاست، با دخترش تماس گرفته و اطلاع داد که ماجرا خیلی بیشتر از سوال و جواب های مرسوم و همیشگی است، او گفت دستگیر شده و به بازداشتگاهی در واشنگتن دی سی منتقل شده است. مرضیه هاشمی در این تماس همچنین با اشاره به رفتار نامناسب مسئولین زندان گفته، علی رغم اینکه اعلام کرده فردی مسلمان است و بر اساس اعتقاداتش باید حجاب داشته باشد، به اجبار حجابش را از وی گرفته و با لباس آستین کوتاه بدون هیچ پوششی برای سرش از او عکس انداخته‌اند. وی با اشاره به اینکه در دو روز اول چیزی نخورده اعلام کرده که آن‌ها ساندویچ گوشت خوک برایش آورده اند و با اعتراض به این اقدام از طرف وی و درخواست نان خالی برای خوردن، چیزی در اختیارش نگذاشته بودند.

بعد از این تماس، خبر دستگیری او توسط اقوام و همکاران ایرانی‌اش منتشر شد. دوستان مرضیه هاشمی با ایجاد یک کمپین جهانی فعالیت‌ها برای آزادی او را در شبکه‌های اجتماعی شروع کردند.

کمپین مردمی «مرضیه هاشمی را آزاد کنید» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در سراسر دنیا کار خود را آغاز کرده و ظرف مدت کوتاهی توانست کاربران زیادی از سراسر دنیا را با خود همراه کند.

انجمن قلم آمریکا، انجمن بین المللی روزنامه نگاران و مدیرعامل فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران از جمله افراد و گروه‌هایی بودند که ضمن پیوستن به این کمپین خواستار ارائه اطلاعات دقیق از علت دستگیری او و همچنین آزادی این بانوی خبرنگار شدند.

روز گذشته با اعلام این کمپین و با هشتگ #FreeMarziehHashemi طوفان توییتری در تمام نقاط جهان شکل گرفت که در برخی از نقاط مانند آمریکا ترند شد:

برخی چهره های رسانه ای و خبری مانند فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این اقدام بین المللی مشارکت کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حساب توییتری وابسته به این گروه نوشت: «مرضیه هاشمی، خبرنگار ایرانی در آمریکا بازداشت شده در حالی که اتهامات او علنی نشده است. ما به شدت نگران او هستیم و از مقام‌های آمریکا می‌خواهیم هر چه زودتر در این باره شفاف‌سازی کنند.»

توییت برخی از کاربران توییتر را در ادامه می خوانید:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.