1397-08-27 09:34
586
0
58830
ترامپ:

سه‌شنبه مشخص خواهم کرد که چه کسی خاشقجی را کشته است!

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش ظرف دو روز آینده مشخص خواهد کرد که چه کسی جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را کشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ظرف دو روز آینده مشخص خواهد شد که چه کسی جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را کشته است.

ترامپ به خبرنگاران گفت روز دوشنبه یا سه شنبه این هفته، دولت او گزارش کاملی را درباره مرگ جمال خاشقجی منتشر خواهد کرد. وی گفت این گزارش شامل اطلاعاتی درباره این خواهد بود که چه کسی خاشقجی را به قتل رسانده است.

ماجرای قتل خاشقجی این روزها به یک "دردسر بزرگ" برای ترامپ تبدیل شده است. او بارها اعلام کرده است که نمی‌خواهد عربستان را به عنوان یک متحد کلیدی در منطقه از دست بدهد.

برخی رسانه‌های آمریکایی روز گذشته (شنبه) فاش کردند ترامپ گزارشی را از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دریافت کرده که مشخص می‌کند محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

طبق گفته این رسانه‌ها،  سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی اسناد و مدارک مختلف، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

با این حال، ترامپ شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران، گزارشِ رسانه‌ها در این باره را "زودهنگام" توصیف کرد و گفت آنها (سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا) هنوز به چیزی دست پیدا نکرده‌اند.

ترامپ در ادامه با اشاره به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت: تا این لحظه به ما گفته شده که او نقشی در این پرونده نداشته است. باید ببینیم آنها در گزارش نهایی خود چه می‌گویند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.