1397-05-16 17:32
833
0
55882
راشاتودی:

با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید منتظر نفت ۹۰ دلاری باشیم

کارشناسان معتقدند که تحریم های آمریکا علیه ایران سبب خواهد شد تا قیمت هر بشکه نفت به ۹۰ دلار برسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ راشاتودی در گزارشی به بیم ها و هراس ها در بازار جهانی نفت در پی آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران پرداخت.

راشاتودی در این گزارش نوشت: بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران احتمالا فروش نفت ایران را تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع به افزایش قیمت های نفت بیانجامد.

دور نخست تحریم های آمریکا علیه ایران از روز سه شنبه آغاز شده است و انتظار می رود که از اوایل نوامبر نیز تحریم های نفتی ایران از سرگرفته شود.

"آمیتا سن" از کارشناسان حوزه نفت در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: همانطور که به جلو می‌رویم با خطر افزایش قیمت ها به کانال 80 دلاری و حتی به صورت بالقوه تا 90 دلار نزدیک می شویم و این تا حد زیادی به این موضوع ارتباط دارد که تا چه میزان نفت ایران را از دست بدهیم.

قیمت نفت برنت در روز دوشنبه 74 دلار بوده این در حالی است که قیمت نفت West Texas Intermediate حدود 69.77 دلار بوده است.

تحریم های دوره اوباما علیه ایران سبب شده بود تا صادرات نفت ایران به نصف برسد اما پس از حصول توافق هسته ای صادرات نفت ایران به 2.4 میلیون بشکه در روز رسید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تحریمهای دوره جدید علیه ایران تاثیرات کمتری در مقایسه با دوره اوباما خواهد داشت و ایران میزان کمتری از صادرات خود را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.