1397-04-14 14:34
753
0
54931
رئیس موسسه تحقیقاتی «گفت‌وگوی تمدنها» در روسیه:

همکاری ایران در حمله تروریستی اروپا اتهامی بی اساس است

رئیس موسسه تحقیقاتی «گفت‌وگوی تمدنها» در روسیه تاکید کرد، جمهوری اسلامی نیازی به تیره کردن روابط خود با اروپا در شرایط کنونی نداشته و علت ادعای «منافقین» در این باره کاملا واضح و بدون تردید مردود است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ روزنامه «گازیتا.رو» نوشته است: در حالی که "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران برای بررسی سرنوشت توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا از آن و ازسرگیری رژیم تحریم‌ها علیه تهران در اروپا بسر می برد، جنجالی پیرامون بازداشت چهار تبعه ایرانی مظنون به دست داشتن در تدارک یک حمله تروریستی در فرانسه، از جمله یک دیپلمات ایرانی در اتریش، جو حاکم بر روابط تهران و اروپا را تیره کرده است.

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران هر نوع اتهام درباره دست داشتن تهران در تدارک حملات تروریستی را مرود دانسته و این اتهامات را یک «ترفند دروغین و شرم‌آور» نامیده است.

در این رابطه، "آلکسی مالاشنکو" رئیس موسسه تحقیقاتی ‌«گفت‌وگوی تمدنها» در روسیه و کارشناس ارشد مرکز «کارنگی» در مسکو نیز اتهامات وارده از سوی سازمان منافقین (که در ایران یک گروه تروریستی شناخته شده و عامل ترور بسیاری از شخصیت‌های سیاسی هستند) درباره دست داشتن دولت ایران در تدارک حمله تروریستی در فرانسه را کاملا بعید دانست و به این روزنامه توضیح داد: «این ادعا هیچ ارزشی ندارد، برای اینکه ایرانی‌ها، آنهم در سطح دولتی، هرگز در هیچ اقدام تروریستی دست نداشته‌اند. ضمن اینکه در حال حاضر، مقامات تهران بیش از هر چیز دیگر به تقویت روابطشان با اروپا، به خصوص با فرانسه، با توجه به اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و خروج آمریکا از این توافقنامه نیاز دارند و در این شرایط امکان چنین اقدامی از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملا بعید است.»

به گزارش تسنیم؛ به گفته مالاشنکو، تلاش سازمان منافقین در جهت تغییر دیدگاه کشورهای اروپایی نسبت به تهران کاملا واضح است، برای اینکه بخش بزرگی از این سازمان در ایران نابود شده و بسیاری از اعضای آن مجبور به مهاجرت شدند. مسلما سران آن  تلاش می‌کنند تا چهره دولت ایران در عرصه جهانی، به خصوص در چشم کشورهای اروپایی، را تخریب کنند. به همین دلیل اتهاماتی که اخیراً به دولت ایران وارد شده نیازمند این است که با دقت بسیار مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.