1393-08-17 06:32
3648
1
5466

همرزم سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید + تصاویر

شهید علی رشم چند روز قبل از شهادت در جبهه‌های نبرد با داعش در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگ نیروی قدس سپاه حضور داشته است، فرمانده‌ای که به اذعان رسانه‌های غربی اکنون قدرت‌مندترین فرد در عراق است.

به گزارش گلستان ما به نقل از مشرق، شاعر جوان عراقی که چهارماه قبل به مقابله با تروریست‌های تکفیری بپاخاسته بود در درگیری‌های منطقه جرف الصخر مجروح و پس از چند روز به شهادت رسید.

وی هنگامی که قصد خروج از خانه و رفتن به جبهه‌های جنگ را کرد، یقین داشت که برای به دست آوردن صلحی که در اشعارش از آن سخن می‌گفت باید این راه جنگ را بپیماید، جنگی که آواز و موسیقی در آن جایی ندارد، و هر چه را که در اطرافش است می‌بلعد، ولی در نتیجه آن مدرکی از شجاعت به انسان تعلق می‌گیرد که در هیچ دانشگاهی در جهان آن مدرک را به شخصی نمی‌دهند.

علی رشم، شاعری عراقی متولد سال ۱۹۸۸ (۱۳۶۷ هـ ش) چهار ماه پیش جهت مشارکت با ارتش عراق در راه مقابله با گروه‌های تکفیری اشعارش را برداشته و به شهر آمرلی (واقع در استان صلاح الدین) که اکثریت ساکنین از شیعیان می‌باشند رفت.

وی چند روز پیش در ناحیه جرف النصر (جرف الصخر سابق) واقع در شمال استان بابل عراق که در یک عملیات بزرگ نظامی آزاد گردید در درگیری با تروریست‌های تکفیری مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان بابل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حسن سالم، رئیس جنبش «الصادقون» در مجلس عراق درباره شهادت علی رشم می‌گوید: شهید علی رشم در راه دفاع از وطن خود با دشمنانی که از خارج مرزهای عراق آمدند جنگید و شجاعانه‌ترین مواضع قهرمانی و فداکاری را در میدان نبرد به تصویر کشید.

وی افزود رشم نمونه بارزی از جوان عراقی است که حاضر است جان خود را برای دفاع از وطنش در هر لحظه فدا کند.
 

رئیس جنبش در پایان گفت سازمان‌های تروریستی ازجمله داعش جایی در عراق ندارند و در آینده پیروزی از آن عراق است.

شهادت این شاعر جوان واکنش‌های مثبتی نیز در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

زینب فاروق که از فعالان رسانه‌ای عراق است در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: علی رشم جوان شجاعی بود که زندگی خود را در راه دفع متجاوزان ملعون از خاک کشورش از دست داد.

وی ادامه داد که رشم از شریف‌ترین اشخاصی بود که جان خود را در راه دفاع از وطن خود فدا کرد.

همچنین «حامد المالکی» سناریونویس عراقی درباره شهادت علی رشم می‌نویسد: اگر من هم شاعر بودم، قلم خود را برمی‌داشتم و روزنامه‌ها را چهل روز از اشعاری در وصف علی رشم پر می‌کردم.

شهید علی رشم چند روز قبل از شهادت در جبهه‌های نبرد با داعش در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگ نیروی قدس سپاه حضور داشته است، فرمانده‌ای که به اذعان رسانه‌های غربی اکنون قدرت‌مندترین فرد در عراق است.

در تصاویر منتشر شده از این شهید و سردار سلیمانی، وی عشق و علاقه خود را به فرمانده ایرانی پنهان نکرده و سایه‌به سایه در کنار سردار قدم برداشته است.

بدون تردید شجاعت و دلاوری علی رشم و بسیاری از جوانان عراقی که پس از فتوای تاریخی مرجعیت دینی جان برکف، وارد میدان مبارزه با تروریست‌های تکفیری شدند در تاریخ عراق ثبت خواهد شد و به گفته رهبر معظم انقلاب این جوانان ثروتی گرانبها برای ملت عراق هستند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ایلیا

چه چهره زیبایی چقدر چشم و ابروش زیباست.ازون مهمتر سیرت زیبایی داشت خوش به سعادتش

0
0
پاسخ
1393-08-26 09:41

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.