1396-12-22 13:33
1008
0
51541
نگاهی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره افزایش تعرفه ها؛

ترامپ باج گیر!/ شیپور جنگ تجاری آمریکا و اروپا نواخته شد

تصمیم جدید رئیس جمهور جنجالی آمریکا به تازگی جرقه آتشی دیگر را زده است که این بار شعله های آن به سطح کشورهای مختلفی کشیده می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از مرصاد ده ها کشور به فرمان ترامپ بر وضع تعرفه به فولاد و آلومینیوم اعتراض کردند؛ تصمیمی که به نظر می رسد هدف رئیس جمهور آمریکا از آن نوعی باج گیری بوده است.

نواختن شیپور جنگ تجاری بهترین تعبیر برای این تصمیم ترامپ است؛ با این تصمیم رئیس جمهور آمریکا، اقتصادهایی که روی تجارت آزاد حساب کرده اند نیز به مشکلاتی جدی برخورده اند.

رئیس شورای اروپا در این باره گفته است: برای اولین بار در تاریخ اتحادیه اروپا این اتفاق رخ داده به گونه ای که در 70 سال گذشته در سیاست خارجی  آمریکا شاهد آن نبودیم.

اقدام مقابله ای اروپا علیه ترامپ

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این باره گفته است: اروپا باید حاکمیت و قدرت خود را به نمایش گذارد به همین دلیل کمیسیون اروپا باید اقدامات مقابله ای را در برابر آمریکا که فقط به فکر منافع خود است در پیش گیرد؛ اقدامی که در آینده به ضرر آمریکا است.

برهم خوردن نظام تجارت جهانی

وزیر امور خارجه چین نیز گفته است: این اقدام نظم تجارت بین المللی را برهم می زند و برای دنیا خطر بزرگی است.

ترامپ که به زیر و بم تجارت وقوف دارد به نظر می رسد هدف وی از این تصمیم بالا بردن چماق تعرفه ها، امتیاز گیری از شرکا است؛ با این حال کانادا و مکزیک تا زمان مشخص شدن نتیجه مشمول این تعرفه نمی شوند؛ از سوی دیگر مذاکرات درباره قرارداد تجاری نفتا یا درخواست از سایر کشورها برای مذاکره نیز حامل همین پیام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، رویکرد باج گیرانه ترامپ قابل انکار نیست اما خیزش اقتصادی آمریکا حاکی از افزای توان رقبا است؛ با این شرایط گویا سخن اندیشمند برجسته ژاپنی -آمریکایی و نویسنده کتاب پایان تاریخ، که دوهفته پیش گفته جهان در سال های آینده به ناگزیر از مرکزیت واشنگتن و لندن به سمت چین سوق می یابد، در حال محقق شدن است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.