1396-11-07 07:28
779
0
49619
وزارت خارجه آمریکا:

گفت‌وگوی ترامپ و اردوغان درباره عفرین «شدیداللحن» بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان‌ این‌که تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه مایه نگرانی واشنگتن است، اعلام کرد که گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره عفرین جدی و شدیدالحن بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نووستی، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، گفت‌وگوی اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای ترکیه‌ای خود «رجب طیب اردوغان» درباره اوضاع در ناحیه عفرین سوریه «شدیداللحن» بود.

نوئرت، روز گذشته به خبرنگاران گفت: «نمی‌گویم این گفت‌وگو تند بود ولی جدی بود.»

وی افزود: «در صورتی‌که ترکیه به عملیات نظامی در عفرین متمرکز شود و این موضوعی‌ست که ما را نگران کرده است، همچنین توجهات از داعش را منحرف خواهد کرد.»

این سخنگو خاطرنشان کرد، اقدامات آنکارا تلاش‌های مشترک آمریکا و ترکیه برای تحقق اهداف مشترک‌شان در سوریه را از بین می‌برود.

این دیپلمات آمریکایی به گزارش‌ها درباره کشته شدن شماری غیرنظامیان و آواره شدن ساکنان محلی در پی تهاجم نظامی ترکیه به عفرین، اشاره کرد و عنوان داشت که واشنگتن از آنکارا می‌خواهد «این تنش را متوقف کند.»

دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان، روز چهارشنبه در تماس تلفنی آخرین تحولات در شمال سوریه را بررسی کرده‌اند.

بنابر اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ در جریان این تماس خواستار محدود شدن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و کاستن از تنش‌ها شده است.

ترامپ همچنین در این تماس تلفنی «نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها در عفرین اعلام کرد و خطرات این عملیات را برای اهداف مشترک دو کشور در سوریه متذکر شد.»

او همچنین خواستار خویشتن‌داری نظامیان ترکیه از اقداماتی شد که می‌تواند به طور ناخواسته منجر به بروز درگیری با نظامیان آمریکایی مستقر در شمال سوریه شود.

حدود 2 هزار هزار سرباز آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارند.

روزنامه «صباح» ترکیه نیز گزارش داد که اردوغان در این گفت‏و‏گوی تلفنی با ترامپ، خواستار توقف تجهیز شبه‌نظامیان کرد سوریه از سوی آمریکا شد.

اردوغان در این تماس تلفنی عملیات در عفرین را مطابق با حقوق بین‌الملل و بر اساس حق مشروع ترکیه برای دفاع از خود عنوان کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.