1393-07-29 11:23
1981
0
4636

بازتاب خبر رحلت آیت‌الله مهدوی کنی در جهان

رسانه‌های جهان و منطقه خبر رحلت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را بازتاب دادند.

به گزارش گلستان ما ، آسوشیتدپرس، فاکس نیوز، واشنگتن پست، المنار، المیادین، العهد، العربیه،‌الجزیره، دیلی استار، ترند و دیگر خبرگزاری‌های منطقه و جهان، خبر رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را بازتاب دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ، نهادی متشکل از ۸۶ روحانی بلند پایه است.

شبکه فاکس نیوز نیز با بازتاب این خبر گزارش داد: آیت الله مهدوی کنی از مارس سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، رئیس مجلس خبرگان رهبری بود.

این شبکه نوشت: وی از ماه ژوئن تاکنون به کما رفته بود.

"آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا هم خبر رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد

دیلی استار نیز در بازتاب خبر رحلت رییس مجلس خبرگان نوشت : آیت الله مهدوی کنی که در راس ۸۶ عالم دینی در مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر تعیین رهبری کشور را بر عهده داشتند در سن ۸۳ سالگی در بیمارستان رحلت کردند.

مجلس خبرگان رهبری یکی از نهادهای قدرتمند و تاثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی می باشد .

شبکه المنار در خبری فوری تصریح کرد : دفتر آیت الله مهدوی کنی صبح امروز سه شنبه اعلام کرد ایشان پس از چندین ماه کما، در بیمارستان فوت کردند .

ایشان در تاریخ ۴ ژوئن و بدنبال عارضه قلبی به بیمارستان منتقل و از همان زمان به حالت کما فرو رفتند . آیت الله مهدوی کنی پس از چندین دهه خدمت گزاری در نظام جمهوری اسلامی در سن ۸۳ سالگی به دیار حق شتافتند .

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در پایگاه اینترنتی خود خبر رحلت آیت الله مهدوی کنی را بازتاب داده و نوشت : رییس مجلس خبرگان رهبری ایران در سن ۸۳ سالگی در حالی درگذشت که وی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون در موقعیت های مختلفی به همکاری با نظام جمهوری اسلامی مشغول بوده است.

خبرگزاری ترکیه ای اسلامیک ترکی با انتشار خبر درگذشت رییس مجلس خبرگاران ایران نوشت : آیت الله مهدوی کنی صبح سه شنبه در بیمارستان بهمن تهران و در سن ۸۳ سالگی درگذشت .

طی مدتی که ایشان در بیمارستان و در حالت کما قرار داشتند بسیاری از مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی به ملاقات وی رفتند که از جمله آنها می توان به آیت الله خامنه ای رهبری ایران و حسن روحانی ، رییس جمهوری اشاره کرد .

هافینگتون پست یکی دیگراز نشریات اسرائیلی در خبری به بازتاب درگذشت آیت الله مهدوی پرداخت و نوشت : رییس مجلس خبرگان ایران در ۸ آوریل ۱۹۳۱ در یکی از روستاهای اطراف تهران متولد شد و طی مدت فعالیت خود در نظام جمهوری اسلامی نویسندگی نیز انجام میداد .

وی در دوره سیاستمداری خود در مناصب مهم حکومتی خدمت کرد و در سن ۸۳ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت .

خبرگزاری تایم آو ایندیا با انتشار تصویری از آیت الله مهدوی کنی و در توضیح آن نوشت : رییس مجلس خبرگان رهبری ایران پس از گذشت مدتها که در حالت کما بسرمی برد ، صبح امروز دار فانی را وداع گفت .

پایگاه خبری آیریش ایندیپندنت نیز در گزارشی به بازتاب خبر درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی پرداخت و تاکید کرد : رییس مجلس خبرگان ایران بیش از چهار دهه را در عرصه های مختلف به نظام جمهوری اسلامی خدمت کرد و نهایتا در سن ۸۳ سالگی در تهران درگذشت .

ای بی سی نیوز در بازتاب خبر رحلت آیت الله مهدوی کنی نوشت : رییس مجلس خبرگان ایران که قادر به عزل و نصب رهبری هستند پس از چهار ماه از وقوع حمله قلبی ، در بیمارستان درگذشت . این شبکه به نقل از رسانه های ایرانی تاکید کرد : رییس جمهوری ایران به همین دلیل دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام نموده است .

گلف تایمز نیز تصریح کرد : آیت مهدوی کنی علاوه بر ریاست مجلس خبرگان رهبری ، رییس دانشگاه امام صادق (ع) تهران نیز بوده و با هدف تربیت نیروهای مفید و کارآمد برای مدیریت و مسئولیت های آتی در نظام جمهوری اسلامی در این دانشگاه تدریس می نمود .

خبرگزاری گلوبال پست در خبری با اشاره به رحلت محمدرضا مهدوی کنی نوشت : کنی در مقام ریاست مجلس خبرگان مسئولیت عزل و نصب و نظارت بر امور رهبری را داشت . وی در سن ۸۳سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت . / باشگاه خبرنگاران

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.