1396-06-11 12:56
621
0
43533

متولی راه کشور در مرخصی!/ دانش آموزان بیمه بودند؟!/ چراباید این تصادفات رخ دهد؟

بلافاصله بعد از حادثه تلخ داراب انگشت اتهام به سوی راننده اتوبوس حواله می شود اما نمی شود از جاده های ناامن ، بخشنامه های قدیمی اردویی و حتی بی موالاتی مسئولان اردویی سازمان دانش آموزی هم گذشت که اجازه خروج ماشین را در آن ساعت داده اند .

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ حادثه تلخ روز گذشته در اردوی دانش آموزی در شهرستان داراب 9 دانش آموز را به کام مرگ کشاند و 34 دانش آموزو سرپرست مجروح بسیاری خانواده ها را مغموم و داغدار کرد .

این فاجعه باعث شد وزیر آموزش و پرورش راهی داراب شود تا از نزدیک به  رسیدگی به حادثه دیدگان نظارت دکند  و البته تسریع ببخشد .

اما در این میان وزیر راه بعد از رای اعتماد و بیمه شدن از سوی نمایندگان برای کرسی وزارت در محافل دیده نشده است.

در حالی که رئیس جمهور، معاون اولش و مسئولان آموزش و پرورش سایر استان ها نیز طی پیام های جداگانه به این حادثه واکنش نشان دادند اما خبری از آخوندی نیست که لاقل از بیمه بودن  مسافران سخن بگوید .

پایگاه خبری تحلیلی مرصاد در این باره نوشت: واکنش ها به بی تفاوتی وزیر راه و شهرسازی نسبت به حادثه دردناک سانحه برای اتوبوس دانش آموزان هرمزی به شدت در شبکه های اجتماعی رو به افزایش است.

یک منبع خبری نزدیک به وزارت راه می گوید آخوندی چند روز قبل از عید قربان تا امروز در مرخصی است و معاونین وی امورات را پیگیری می کنند!

براساس این گزارش، الان انگشت اتهام به سوی راننده اتوبوس حواله می شود اما نمی شود از جاده های ناامن ، بخشنامه های قدیمی اردویی و حتی بی موالاتی مسئولان اردویی سازمان دانش آموزی هم گذشت که اجازه خروج ماشین را در آن ساعت داده اند .

متاسفانه این رسم هرساله است؛ اما خانواده های داغدار و خانواده هایی که دخترکان چابک خود را با نقص عضو قطع نخاع و با آینده ای تاریک تحویل خواهند گرفت؟ واقعا دردناک است اما چرا مسئولین نباید به خودشان بیایند؟

در همان روز حادثه کمیسیون آموزش ورود پیدا کردو از تغییر بخشنامه ها و قوانین اردویی سخن گفت، کمیسیون عمران مجلس هم برا رسیدگی به حادثه قول دادو مصاحبه ها کردند اما تجربه نشان داده نهایت این دغدغه 10 روز اعتبار دارد و همه چیز به فراموشی سپرده می شود.

سوال اینجاست، اصلا چرا باید اینگونه حوادث همه ساله رخ دهد و مسئولان قول کارشناسی بدهند اما در نهایت بعد از دوهفته همه چیز به بایگانی برودو کسی از آن نیز سخنی به میان نیاورد.

آه، تمرین کار گروهی دانش آموزان فرزانگان کمک به آوار برداری از روی همکلاسی های خود شد ، همکاری آنان دیدن بدن های قطعه قطعه شده دوستانشان در پی سهل انگاری مسئولان شده است. واقعا چه زمانی می خواهیم به خود بیاییم.

امروز نه تنها هرمزگان و آموزش و پرورش بلکه یک ملت عزادار دختران این استان است؛ این مردم داغدار کشور خواستار بررسی دقیق حادثه و داروی دایمی برای درد مزمن فراموشی و بی مسئولیتی مسئولان کشوری هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.