1396-04-24 07:57
947
0
41458
مسئول پليس فتا گلستان خبر داد:

انتقام‌جویی خواستگار سمج گرگانی در شبكه های اجتماعی

مسیول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که با انگیزه انتقام جویی اقدام به هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید شهروند گرگانی در فضای مجازی می نمود، خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سروان صاحبکاران در تشریح این خبر گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید، تحقیقات و بررسی های مقدماتی آغاز و مشخص گردید فردی بواسطه دسترسی به اطلاعات شخصی شاکیه ، عکس ها و فیلم های خصوصی وی را در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر می نماید.

وی افزود: با تحقیقات تکمیلی صورت گرفته، نهایتا محرز گردید، خواستگار ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی از سوی خانواده این خانم گرگانی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی وی در شبکه های اجتماعی و ارسال به بستگانش نموده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حسب هماهنگی قضایی متهم طی یک عملیات پلیسی در شهرستان گرگان دستگیر و در بازجویی انجام شده به تمامی اعمال مجرمانه خود اعتراف نموده و ضمن ابراز ندامت از اقدامات خود، اظهار داشت،متاهل و دارای یک فرزند هستم و از طریق اینترنت با این خانم آشنا شدم و هدفم ازدواج مجدد بود که به علت مخالفت خانواده این خانم و پس از مطلع شدن از قصد ازدواج وی، اقدام به ارسال تصاویر و فیلم های شخصی اش از طریق یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی برای خانواده نامزدش نمودم تا با ایجاد اختلاف بین آنها مانع ازدواجشان شوم.

سروان صاحبکاران گفت: پس از پایان تحقیقات پلیسی، متهم بهمراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان اعزام و از آن طریق طی قرار صادره روانه زندان گردید.

وی به شهروندان توصیه کرد از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند و فضای مجازی را حریم امنی برای خود ندانند.

سروان صاحبکاران ضمن هشدار به هنجارشکنان این حوزه از شهروندان خواست در صورتی که در فضای مجازی فعالیت میکنند حتما قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کرده و آنر‌ا سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

مسیول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان دوستیهای اینترنتی خارج از عرف را منشاء بسیاری از اختلافات خانوادگی دانسته و از خانواده‌ها خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکرده و نظارت بیشتری بر فرزندان خود و رابطه آنها در فضای مجازی داشته باشند و در صورت نیاز به مشاوره و یا برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.