1396-02-08 07:05
1015
0
38369
رئیس اداره کار و تعاون گنبدکاووس:

تعطیلی۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: در شهرک صنعتی گنبدکاووس، ۷۸ کارگاه تولیدی وجود دارد که ۵۱ کارگاه فعال و ۲۰ واحد تولیدی غیرفعال و تعطیل است.

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالحکیم سلاق در جلسه هم‌اندیشی کارگران و کارفرمایان اظهار داشت: بیش از 69 هزار نفر در شهرستان کارگر هستند و با احتساب مستمری‌بگیران، بیش از 40 هزار نفر بیمه هستند و 495 نفر نیز از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس افزود: یک هزار و 352 نفر از جوانان جویای کار شهرستان توسط دو کاریابی غیردولتی مشغول به کار شدند که رتبه نخست استان گلستان در این زمینه را نیز کسب کردند.

وی تصریح کرد: در شهرک صنعتی گنبدکاووس، 78 کارگاه تولیدی وجود دارد که 51 کارگاه فعال و 762 نفر در آن مشغول می‌باشند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: در حال حاضر 20 واحد در این شهرک غیرفعال و 7 واحد نیز در حال ساخت هستند.

تعاونی‌های مرزنشین گنبدکاووس 838 هزار دلار صادرات داشتند

وی گفت: در شهرستان در مجموع 5 هزار و 984 واحد صنفی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی و غیرفعال است و 199 شرکت تعاونی، 255 هزار و 673 نفر را عضو خود کرده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در سال 95، 4 تعاونی مرزنشین شهرستان، 838 هزار دلار صادرات و 444 هزار دلار واردات انجام داده و نخستین شرکت تعاونی توسعه و عمران بالغ بر 3 میلیارد ریال در شرف افتتاح است که در سطح کشور و استان بی‌نظیر است.

سلاق اظهار داشت: 51 تشکل کارگری، 12 تشکل کارفرمایی، 9 شورای اسلامی کار و 12 انجمن صنفی در شهرستان فعالیت دارند.

وی گفت: دیدار با امام جمعه شهرستان، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، پیاده‌روی، برگزاری حلقه صالحین در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه در مصلی نمازجمعه، برگزاری اردوی جهادی، مسابقات ورزشی، همایش تولید و اشتغال با حضور حداکثری در روز 11 اردیبهشت از ساعت 9:30 تا 11:30 با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر است.

طرح " در هر روستا یک پروژه اقتصاد مقاومتی" در گنبدکاووس اجرا می‌شود

عبدالقدیر کریمی هم در این جلسه اظهار داشت: به علت‌های متعدد جهانی و منطقه‌ای حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: مقام معظم رهبری نیز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را از مهم‌ترین شاخص‌ها در انتخابات برشمردند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما متولیان و مجریان، اجرای قانونی فرایند انتخابات است و تکلیف داریم تا در انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت و از آرای مردم صیانت کنیم.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: ما باید یک به یک فرمایشات مقام معظم رهبری را مدنظر کار خود قرار داده و مشارکت مردم را اولویت کار خود در انتخابات بدانیم.

کریمی اظهار کرد: برگزاری همایش کارگری می‌تواند در آمادگی بیشتر کارگران برای شرکت در انتخابات موثر باشد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: پس از انتخابات همه تمرکز شهرستان در تحقق عینی و عملی شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و در همین راستا کارگروه اقتصاد مقاومتی فعال‌تر از سال گذشته خواهد بود.

کریمی اظهار داشت: با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروژه "در هر روستا یک پروژه اقتصاد مقاومتی" در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: امید داریم با مشخص شدن وظایف هر دستگاه بر مبنای کارگروه اقتصاد مقاومتی، شهرستان گنبدکاووس، یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه تولید و اشتغال در سال 96 در سطح استان باشد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.