1396-01-04 12:04
901
0
36977
اقدامات نوروزی از زبان معاون بهداشتی :

17742 بازدید و نظارت از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی / معدوم سازی 32 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت :مقدار 32238 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در سطح عرضه کشف و معدوم گردید.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  با اشاره به مهمترین اقدامات اکیپ های بهداشت محیط استان اظهار کرد:17742 مورد بازدید و نظارت از  مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از جمله نانوایی ها، رستوران ها، اماکن اقامتی، فست فودها ، قنادی ها و دیگر مراکزهمراه با تجهیزات پرتابل انجام گرفته است ،

هنرور افزود : همچنین 4843 مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی ، ابزارو تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی و تفرجگاهها ،   90 مورد بازرسی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ، بازرسی از سامانه های آبرسانی 996 مورد  و بازرسی ها با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان 154 مورد بوده است.

وی تصریح کرد : برای متصدیان مراکز و اماکن غیر بهداشتی 2770 مورد اخطاریه کتبی صادر ،  406 مورد به مراجع قضایی و سازمان های مسئول معرفی شده و 67 مورد مرکز و امکنه نیز تعطیل گردید.

معاون بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد : در راستای نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی 9620 مورد آزمایش کلرسنجی و 1221 مورد نمونه برداری میکروبی انجام گرفته ،  همچنین بمنظور نظارت بر کیفیت آب استخرهای شنا اقدام به 197 مورد آزمایش کلرسنجی و 123 مورد نمونه برداری میکروبی آب استخرهای شنا گردیده است.

هنرور اضافه کرد : در زمینه نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی 327 مورد نمونه برداری از مواد غذایی  سنتی و 104 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی بعمل آمده و همچنین مقدار 32238 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در سطح عرضه کشف و معدوم گردید.

لازم به ذکر است که برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند 95 آغاز شده و تا پانزده فروردین در استان گلستان همزمان با سراسر کشوردر حال اجراست.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.