1395-02-10 16:33
1333
0
31203

عملیات پهپادهای اسرائیلی در پایگاه‌های نزدیک مرز ایران

یک نشریه انگلیسی از عملیات پهپادهای اسرائیلی در مرز جمهوری آذربایجان با ایران و همکاری نظامی رو به افزایش باکو -تل‌آویو خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه انگلیسی «فلایت گلوبال» از عملیات پهپادهای ارتش اسرائیل در پایگاه‌های یک کشور همسایه در شمال غربی ایران خبر داد.

به نوشته این نشریه، برخی دیپلمات‌های ارشد آمریکا و افسران اطلاعاتی، نظامی می‌گویند که پهپادهای اسرائیل عملیاتی را در پایگاه‌های هوایی جمهوری آذربایجان، هم‌مرز با ایران انجام می‌دهند.

 دو سال قبل نیز یک پهپاد متجاوز اسرائیل که از جمهوری آذربایجان وارد حریم هوایی ایران شده بود، بعد از مدتی پرواز از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در آن زمان و در خبری نوع  این پهپاد را «هرون» یا «هرون تی‌پی» نامید.  هرون  که «ایتان» نیز خوانده می‌شود، قادر به 70 ساعت پرواز در ارتفاع بیش از 45 هزار پا و برد عملیاتی بیش از 7000 کیلومتر است.

 فلایت گلوبال در ادامه گزارش خود با اشاره به کشمکش جمهوری آذربایجان با ارمنستان بابت منطقه ناگورنو –قره باغ‌ نوشت: ارتش جمهوری آذربایجان مجهز به پهپاد «هرمس -450» ساخت صنایع هوا فضای «البیت» اسرائیل است. 

این شرکت نیز با سرمایه گذاری مشترک شرکتی متعلق به جمهوری آذربایجان طرحی به نام (Azad Systems) را از سال 2011 به این سو برای ساخت و تولید پهپاد آغاز نموده است.

صنایع تولید پهپاد اسرائیل از ارائه هرگونه اظهارنظر درباره اخبار مربوط به نیازهای ارتش جمهوری آذربایجان به تل‌آویو در زمینه صنایع پهپادی خودداری می‌کنند. هرچند که منابع اروپایی نیازهای این کشور به اسرائیل را در زمینه کسب تجربه در هدایت پهپادها عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.