1395-02-10 15:34
1037
0
31202

سوئیسی ها هشتاد برابر ایرانی ها یارانه می گیرند !

کارشناسان سوییسی طرحی ارائه کرده اند که بر اساس آن از شهروندان این کشور درباره میزان موافقتشان با دریافت یارانه از دولت نظرخواهی خواهد شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، این طرح بر اساس پژوهشی ارائه شده که نشان می دهد مردم سوییس حتی با دریافت یارانۀ ثابت ماهانه از سوی دولت نیز به شغل خود ادامه خواهند داد یا در صورت بیکاری، به دنبال شغل خواهند بود.

در همین راستا، مسئولان شهر لوزان سوییس، پس از تصویب این طرح در شورای شهر، در نظر دارند که آن را به شکل آزمایشی اجرا کنند.

لیونوربورچیت، مسئول "حزب سبز" سوییس در شهر لوزان، می گوید: "این یارانۀ ماهانه، بر خلاف سیستم شکنندۀ بیمۀ اجتماعی درعصر کنونی، فضای اجتماعی پایداری را پدید می آورد و افزون بر افزایش فعالیت، مشارکت اجتماعی و خلاقیت شهروندان، فعالیت های داوطلبانه را نیز تشویق خواهد کرد".

روزنامۀ "ایندیپندنت" انگلیس نیزدراین باره گزارش داده است یارانۀ ماهانه ای که مسئولان سوییسی برای شهروندان در نظر گرفته اند، 900 یورو (1023 دلار) است. البته افراد متاهل 1300 یورو دریافت خواهند کرد.

همه پرسی این طرح، با وجود مخالفت جدی پارلمان سوییس، در ماه ژوئیۀ آینده برگزار خواهد شد و در صورت تصویب، سوییس به اولین کشور جهان تبدیل می شود که بدون هر گونه شرطی یارانۀ ماهانه ای به شهروندانش پرداخت می کند.

سوئیس درسالهای گذشته در رتبه‌بندی هشت زیرمجموعه اقتصاد، حکومت، آموزش، بهداشت، امنیت، آزادی فردی، سرمایه اجتماعی و فرصت شغلی درردیف کشورهای اول دنیا قرارداشته و درسال 2014 از این نظر بعد از نروژ دوم بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.