1394-01-06 13:37
2116
0
12447
علمای اهل سنت در واکنش به حمله عربستان به یمن

سعودی ها دستورات آمریکا و اسرائیل را در منطقه اجرا می کند / حمله عربستان به یمن غیرانسانی و جنایتی آشکار است

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان حمله عربستان به کشور یمن را محکوم و یورش جنگنده های آل سعود به حریم هوایی و بمباران شهر های یمن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از عصرهامون، جنگنده های آل سعود با پشتیبانی چند کشور عربی و حمایت اطلاعاتی ایالات متحده بامداد امروز به چندین نقطه کشور یمن حمله و شمار زیادی از مردم بی دفاع این کشور را به خاک و خون کشیدند.
کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای از اقدام نظامی عربستان و هم‌پیمانان‌اش در یمن حمایت کرد و "باراک اوباما" اجازه اعطای کمک فنی و اطلاعاتی آمریکا را به این عملیات صادر کرد.

علمای اهل سنت در گفتگو با عصر هامون با محکومیت حمله نظامی آمریکا به زنان و کودکان بی دفاع یمنی این اقدام عربستان و ائتلاف حامیان آن را محکوم کردند.

سعودی ها دستورات آمریکا و اسرائیل را در منطقه اجرا می کند

مولوی نذیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با عصر هامون ضمن محکومیت حمله دولت سعودی به مردم مسلمان یمن بیان داشت: این حمله از هر لحاظ محکوم است، در شرایطی که همه دنیای کفر در مقابل مسلمان قرار دارند چنین اقدامات گستاخانه ای بازی در پازل بدخواهان اسلام است.

وی ادامه داد: مشکل حکمرانان سعودی این است که دشمنان اسلام را دوست خود می دانند و دستورات آمریکا و اسرائیل را به خوبی در منطقه اجرا می کنند، و این بزرگترین آفت جامعه اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه هر گونه ماجراجویی نظامی در یمن برای عربستان و متحدانش، هزینه‌های سنگین و غیر قابل پیش‌بینی خواهد داشت، گفت: مردم یمن خودشان سرنوشت خود را تعیین کردند و دنیا باید این خواسته مردم یمن را بپذیرد.

حمله عربستان به یمن موجی از انزجار مسلمانان را نسبت به حاکمان سعودی در پی دارد

مولوی مصلح دین اطهریان امام جمعه اهل سنت مسجد فاطمه الزهرا سراوان در گفت و گو با خبرنگار بین الملل عصر هامون ضمن محکوم کردن حملات نظامی عربستان به مردم شیعه و سنی یمن اظهار داشت: حمله هوایی عربستان سعودی به کشور یمن به دلیل ترس از دست دادن منافع و قدرت های خود بوده است.

وی ادامه داد: عربستان که همواره خود را مرکز اسلام می داند به دلیل ترس از دست دادن قدرت و به خطر افتادن منافع خود از آمریکا که یک قدرت پوشالی است درخواست کمک کرده و به یک کشور مسلمان حمله کرده است که در این حمله قطعا پیروزی وجود نخواهد داشت و نیروهای یمن پاسخ کوبنده ای خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت مسجد فاطمه الزهرا سراوان با بیان اینکه حمله هوایی عربستان به یمن موجی از انزجار مسلمانان جهان را نسبت به حاکمان سعودی در پی دارد، افزود: کشور عربستان باید از حمایت و سکوت در مقابل جنایات گروه های تروریستی و اسرائیل بردارد.

حمله عربستان به یمن غیرانسانی است

مولوی عبدالمالک ملکی پور  در گفتگو با طلوع کنارک، ضمن محکوم نمودن حملات هوائی عربستان به کشور یمن که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی گناه یمن گردید،اظهار داشت: این اقدامی غیر انسانی و جنایتی آشکار است.
وی افزود: این اقدام خطرناک عواقبی ازجمله، نا امن کردن منطقه و پرورش تروریست را توسط این کشور و همدستان آن خواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت کنارک با بیان اینکه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و عربستان میخواهند یمن را هم بمانند افغانستان و عراق و سوریه و لیبی به میدان جنگ تبدیل کنند، بیان داشت: کشورهای اسلامی با همبستگی باید جلوی این جنایات را بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.