1393-09-06 13:07
4455
1
6380
به قلم : محمد مهدی اورسجی

تغییر پازل بومی در باشگاه یا تیم فوتبال اتکا گرگان

درنهایت ناجی تیم فوتبال اتکا تغییرات در پازل بومی خاص تیم می باشد و مدیریت تغییر تنها با تدبیر و عقلانیت می تواند راه نجات از بحران باشد .

به گزارش گلستان ما ؛ تغيير اجتناب ناپذير است و بايد به منظور ايجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحي و مديريت شود. مديريتِ تغيير در سازمانها يکي از مشکل‌ترين وظائف مديــــران پيشرو است.

در همين راستا بر آنیم که ضمن بيان اهميت و ضرورت مديريت تحول در شرایط کنوني‌باشگاه فوتبال اتکا گرگان ، به بيان عوامل تسهيل کننده تغيير و بهــسازي در سازمانها و راهکارهاي غلـــبه بر مقاومتها و موانع موجود بر سر راه ايجاد تحولات و نوآوريهاي سازماني بپردازد.

سازمانها به صورت فزاينده اي در حال تغييرند وبه منظور بقا و پويايي خود مجبورند که خود را با تغييرات سازمانی سازگار سازند. به بيان ديگر با توجه به سرعت شتابنده علاوه بر هماهنگي با تحولات جامعه امروزي ،بتوانند مسير تغييرات و دگرگونيها را نيز در آينده پيش‌بيني کرده و قادر باشند که اين تغييرات را در جهت ايجاد تحولات مطلوب براي ساختن آينده‌اي بهتر هدايت کنند.

در تعريف پديده تغيير گفته شده است تغيير، ايجاد هر چيزي است که با گذشته تفاوت داشته باشد اما نوآوري اتخاذ ايده‌هايي است که براي سازمان جديد است. بنابراين، تمام نوآوريها منعکس‌کننده يک تغييرند اما تمام تغييرها نوآوري نيستند

به طورکلي سازمانهاي نوآور سازمانهايي هستند که نسبت به تغيير نيازهاي ، تغيير مهارتهاي رقبا، تغيير روحيه افراد جامعه، تغيير شرايط واکنش نشان داده، در شکل و نحوه عملکرد خود تجديدنظر کرده و خود را متحول مي سازند.و نوآوري را يکي از اهداف سازمانی می دانند

از سوي ديگر، امروزه براي توجيه اجتناب ناپذير بودن پديده تغيير در سازمانها و ضرورت چاره انديشي در جهت تطبيق سازنده و صحيح با تغييرات  درباره ضرورت نوآوري و همگامي و هماهنگي با تحولات جديد مي‌گويد مديريت ساکن و بي تحرک نمي‌تواند مدت زيادي به طول انجامد و باقي مي‌ماند سازمانهاي نمي توانند روند و سرعت تغييرات را متوقف سازند بلکه تنها مي‌توانند ترديدها، نوسانات و بي ثباتي‌ها را به فرصتهايي براي تطابق و همخواني مطلوب تبديل کنند

براي اينکه نوآوري و تغيير را تشويق‌، موانع آن را کاهش و فرايند تغيير را سهولت بخشيم بايستي ساختار سازماني را انعطاف پذير، جو سازماني را آزاد ، نياز جامعه را ارضا و رهبري را دموکراتيک کنيم

 همچنين بايستي مشوقهاي معنوي وجلب مشارکت و همکاري در تصميم‌گيريها، انسجام گروهي را مورد توجه قرار دهيم.

مديريت مقاومت در برابر تغيير همانند مديريت تعارض سازماني است.در اين حالت مديران به جاي اينکه درصدد حذف و يا غلبه بر مقاومت برآيند،بايد آن را به عنوان وسيله اي براي بررسي مجدد قابليت تغييرات پيشنهادي تلقي کنند. اگر مقاومت در برابر تغيير ،مديران را وادار به برقراري ارتباط بيشتر وارزيابي مجدد تصميمات مربوط به تغيير و جست جو براي پيدا کردن راههاي جديد رسيدن به هدف سازد،آنگاه سازنده خواهد بود.

درباره اهميت نقش مديران در هدايت فراگرد تغييرات باید گفت تغییر چاقويي برنده و تيغي دو دم است که هرگز نمي توان از آن گريخت اما بايد اين عامل تحول بخش را به دست جراحان کارکشته و توانمند و آگاه سپرد تا با استفاده از آن در فرصتهاي مناسب به درمانگري سودمند بپردازند.
 

تغییر پازل بومی در باشگاه یا تیم فوتبال اتکا گرگان

امروزه تغييرات و تحولات در تمام ابعاد شکل فزاينده اي رو به گسترش بوده و بنابراين باشگاه اتکا نيزبه منظور بقا و پويايي خود ناگريز به  نوآوري و تغييرات و تحولات می باشده.  بديهي است که به منظور ايجاد تغييرات سازنده و موثر در این تیم فوتبال  بايستي برنامه‌ريزي، طراحي و مديريت شود .

مقدمات امر بايد پيش از ايجاد تغيير آغاز شده باشد. اعضاي تيم مديريت باشگاه بايد نقش مديران انتقال را ايفا کرده و فعاليتهاي تیم را با عامل تغيير هماهنگ کنند.

در همين راستا برخي از پيشنهادات و راهکارهايي که مي توانند در مديريت تغيير سازماني به عنوان رهنمودهاي کلي مورد استفاده مديران قرار بگيرند ،
مديران بايستي با ديدگاهي کل‌نگر به باشگاه و بهسازي تیم  داشته باشند.

از حمايت مديريت عالي مطمئن باشند شرط اصلي موفقيت اقدامات بهسازي تیم حمايت مديريت عالي است.

حمايت مديريت عالي که اين حمايت براي برخورد با مشکلات مرتبط با کنترل و قدرت ضروري است مشارکت را ترغيب کنيد و با مشارکت وسيع در برنامه ريزي بهسازي باشگاه، مي توان بر مشکلات ناشي از مقاومت،کنترل و قدرت، پيروز شد.

اطلاعات کنترلي طي دوره انتقال است.بازیکنان نوعاً عدم اطمينانها و ابهامات ايجاد شده طي دوره انتقال را تشخيص داده،در جست جوي اطلاعات مربوط به تغيير و جايگاه خود در سيستم جديد هستند. مديريت بايد به خصوص در دوره تغيير نسبت به اثرات عدم اطمينان بر بازیکنان حساسيت داشته باشد

درنهایت ناجی تیم فوتبال اتکا تغییرات در پازل بومی خاص تیم می باشد و مدیریت تغییر تنها با تدبیر و عقلانیت می تواند راه نجات از بحران باشد .

محمد مهدی اورسجی

etka-tarbiat

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

به تو چه

چون هیچ کدومشون چیزی بلد نیس واسه خاطر اون به دسته پایین تر صعود میکنن همشون با پول اومدن اگه بازیکن میخوایین به من بگین خودم معرفی میکنم البته به حق خودم هم بازی میکنم حیف پول زیاد ندارم !!!

0
0
پاسخ
1393-09-11 08:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.