1397-05-02 15:58
1789
0
55516
رئیس هیئت بسکتبال گرگان:

بازیکن گرگانی را تخریب کردند/ حق «عشقی» حضور در تیم ملی بود

رئیس هیئت بسکتبال گرگان با بیان اینکه سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان بازیکن گرگانی را تخریب کرد معتقد است حق «امیرحسین عشقی» حضور در لیست نهایی تیم ملی بود.

به گزارش گلستان ما، مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا از ۶ تا ۱۰ مرداد به میزبانی گرگان برگزار می‌شود و لیست ۱۲ نفره تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران برای حضور در این رقابت‌ها روز شنبه اعلام شد.

«امیرحسین عشقی» بازیکن گرگانی که در لیست ۱۵ نفره تیم ملی قرار داشت در نهایت در جمع بازیکنان نهایی قرار نگرفت تا این موضوع اعتراضاتی از سوی مسئولان ورزش استان و گرگان که میزبان این رقابت‌ها هستند را به دنبال داشته باشد و روز یکشنبه مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خبر داد که رئیس فدراسیون بسکتبال طی تماسی تلفنی اعلام کرد نام عشقی در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا قرار گرفته است.

اما روز دوشنبه اخباری بر خلاف روز قبل منتشر شد که حضور عشقی در لیست نهایی تیم ملی منتفی شده و بازیکنان تیم ملی همان ۱۲ نفری هستند که در سایت فدراسیون بسکتبال نام‌شان اعلام شده است.

برای احقاق حق بازیکن گرگانی رایزنی کردیم

رئیس هیئت بسکتبال شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص منتفی شدن حضور عشقی در لیست نهایی بازیکنان تیم ملی بسکتبال نوجوانان، اظهار کرد: ما برای احقاق حق امیرحسین عشقی بازیکن شایسته گرگانی رایزنی کردیم و نمی‌خواستیم اعمال زور کنیم.

کلاسنگیانی تصریح کرد: زمانی که متوجه شدیم حق بازیکن گرگانی ضایع شده واکنش نشان دادیم و به همراه مدیرکل ورزش و جوانان و ریاست هیئت بسکتبال استان با فدراسیون بسکتبال هماهنگ کردیم که اگر اشتباهی انجام شده تصحیح شود.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فدراسیون بسکتبال و سرمربی تیم ملی نوجوانان، آقای آرزومندی صبح یکشنبه با بنده تماس گرفت و عنوان کرد با توجه به رایزنی‌های انجام شده و تماس رئیس فدراسیون، امیرحسین عشفی جزو ۱۲ بازیکن نهایی تیم ملی انتخاب شده و من هم تابع فدراسیون هستم.

وی یادآور شد: آقای آرزومندی حتی به بنده پیشنهاد داد که امیرحسین عشقی در مسابقات قهرمانی آسیا جزو ۱۲ نفر نهایی باشد اما در این دوره وی را در لیست نهایی قرار ندهیم که من مخالفت کردم.

سرمربی تیم ملی زیر حرفش زد

رئیس هیئت بسکتبال گرگان با بیان اینکه سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان یک روز بعد صحبت‌هایش با من را تکذیب کرد، گفت: روز دوشنبه پس از شنیدن اخباری مبنی بر منتفی شدن حضور عشقی در لیست نهایی، با آقای آرزومندی تماس گرفتم که ایشان وقیحانه با بنده صحبت کرد و گفت من روز گذشته با شما صحبتی نکردم.

کلاسنگیانی افزود: اگر ما تلاش می‌کنیم تا بازیکنی به جایی برسد نباید به دلیل منافع شخصی چهره ورزش لکه دار شود که متاسفانه آقای آرزومندی این کار را کرد و نتوانست روی حرف خودش بایستد.

سرمربی تیم ملی از بازیکنی که در پست یک و دو بازی می‌کند به عنوان پست چهار یاد کرده و این موضوع یعنی ایشان بسکتبال را نمی‌شناسد

وی تصریح کرد: زمانی که حرف یک سرمربی با کردارش یکی نیست چگونه می‌خواهد بازیکنان را پرورش دهد؟ این روی کثیف ورزش است که سرمربی تیم ملی زیر حرفش بزند و باید فاتحه آن تیم ملی را بخوانیم.

کلاسنگیانی بیان کرد: من در عرصه ملی تعصب شهرستانی ندارم اما سرمربی تیم ملی از بازیکنی که در پست یک و دو بازی می‌کند به عنوان پست چهار یاد کرده و این موضوع یعنی ایشان بسکتبال را نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: آقای آرزومندی در آستانه مسابقات حاشیه سازی کرده و روی حرف خودش نمانده است، ما نمی‌خواهیم علیه تیم ملی جبهه بگیریم اما فکر می‌کنم فدراسیون بسکتبال دچار سو مدیریت شده و در انتخاب سرمربی دقت نکرده است.

این اتفاقات خوشایند بسکتبال نیست

رئیس هیئت بسکتبال گرگان با بیان اینکه اخلاق در ورزش حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: متاسفانه در این چند روز مسائلی دیدم که در سی سال عمر ورزشی‌ام ندیده بودم، وقتی سرمربی تیم ملی پس از یک روز زیر حرفش می‌زند یعنی روی کثیف ورزش را نشان داده است.

کلاسنگیانی افزود: سرمربی باید صداقت داشته باشد و اگر قرار باشد هر روز حرف‌مان را عوض کنیم پس چگونه به بازیکنان القا کنیم که فلان کار را انجام دهد؟ زیرا ما در کنار پرورش بازیکن باید انسان هم پرورش دهیم.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون به عنوان شخص اول بسکتبال کشور باید تدبیر داشته باشد و متاسفانه اتفاقاتی در گرگان رخ داده که خوشایند بسکتبال نیست.

کلاسنگیانی در پاسخ به این سوال که آیا کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا با جابجایی بازیکن در لیست نهایی موافقت می‌کند یا خیر، گفت: یک منبع موثق به بنده اطلاع داد که اگر تا پایان زمان اداری روز دوشنبه تغییر بازیکن را به کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا اعلام می‌کردیم این اتفاق رخ می‌داد و حتی جریمه دو هزار دلاری را هم نمی‌گرفتند.

وی یادآور شد: پس از این اتفاقات ما دیگر نتوانستیم کاری انجام دهیم اما همچنان پیگیر احقاق حق بازیکن گرگانی هستیم.

سرمربی تیم ملی به دنبال تخریب عشقی است

بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال ایران با بیان اینکه در گذشته برای خراب کردن یک بازیکن پست آن را عوض می‌کردند، اظهار کرد: متاسفانه سرمربی تیم ملی با تغییر پست امیرحسین عشقی به دنبال تخریب این بازیکن بوده در حالی که از نظر فنی حق امیرحسین عشقی بود در تیم ملی حضور داشته باشد و سو مدیریت و بی تدبیری موجب شد این اتفاق رخ ندهد.

آقای آرزومندی مربی آکادمی بسکتبال مهرام است و پنج بازیکن از این آکادمی در لیست تیم ملی قرار دارند، فدراسیون چگونه بر این مسائل نظارت می‌کند؟

کلاسنگیانی تصریح کرد: آقای آرزومندی مربی آکادمی بسکتبال مهرام است و پنج بازیکن از این آکادمی در لیست تیم ملی قرار دارند، فدراسیون چگونه بر این مسائل نظارت می‌کند؟

وی ادامه داد: به عقیده من سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان از تجربه کافی برخوردار نیست، فردی که ثبات کلامی ندارد به طور قطع ثبات رفتاری و شخصیتی هم نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرپرست تیم ملی بسکتبال نوجوانان از جامعه کشتی است، بیان کرد: من برای آقای نصیرایی احترام زیادی قائل هستم، اما آیا در فدراسیون کشتی یک بسکتبالیست را راه می دهند؟ پس چگونه فدراسیون بسکتبال یک کشتی گیر را به عنوان سرپرست تیم ملی بسکتبال نوجوانان می‌گذارد؟

فدراسیون در انتخاب مربیان پایه حساسیت بیشتری داشته باشد

رئیس هیئت بسکتبال گرگان با بیان اینکه ورزش راه چگونه زیستن و راستگویی را به ورزشکاران یاد می‌دهد، گفت: اگر بازیکنان زیر نظر فردی باشد که خودش بویی از صداقت نبرده باید فاتحه آن ورزش را خواند، امیدوارم فدراسیون بسکتبال در انتخاب مربیان تیم ملی به خصوص رده‌های پایه با حساسیت بیشتری عمل کند.

کلاسنگیانی افزود: بازیکنان رده سنی نوجوانان مانند خمیر هستند که ممکن است هر شکلی بگیرند، پس نباید با احساسات بازیکنان، خانواده‌ها، شهر و کشور بازی کنیم.

وی ادامه داد: با وجود این حواشی، مجموعه استان گلستان از تیم ملی بسکتبال نوجوانان در مسابقات غرب آسیا حمایت می‌کند زیرا تیم ملی متعلق به تمام ایران است.

کلاسنگیانی تصریح کرد: مطمئن باشید گرگان بهترین میزبانی را از مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا و تیم ملی خواهد کرد و مجموعه ورزش استان برای برگزاری این رقابت‌ها به بهترین نحو بسیج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توانیم خیلی ساده از کنار اقدام ناجوانمردانه سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان بگذریم و این اتفاق بزرگ‌ترین توهین به شعور جامعه بسکتبال گرگان بود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.