1394-04-13 13:43
867
0
17108
علی اصغر طهماسبی:

سایت‎های بدون مجوز گلستان توقع حمایت نداشته باشند / از خبرگزاری خاصی حمایت نمی کنیم/فضیلت باید پیگیر بیمه خبرنگاران باشد

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه هیچ‎گاه خط‌کش بین افراد نمی‎گذاریم، اظهار کرد: سعی می‎کنیم عدالت برای همه برقرار شود دیدگاه ما این نیست که چون یک خبرگزاری دولتی است از آن حمایت کرده و به آن امکانات بدهیم، اما فلان خبرگزاری حمایت نشود.

به گزارش گلستان ؛ علی‎اصغر طهماسبی پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: وظیفه داریم از همه خبرنگاران خبرگزاری‎ها و مطبوعات محلی حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ایراداتی در کار ما به وجود می‎آید دوستان خبرنگار آن را به پای تعمد نگذارند چراکه اصلاً تعمدی در کار نیست، بلکه به دلیل فشار کاری در حوزه‎های اداری و اجرایی استان در بخش‎های اشتغال، صنعت، تولید، هنر، فرهنگ و سیاست است.

معاون استاندار گلستان افزود: در گذشته از ظرفیت جامعه محدود استفاده می‎شد و بخشی از جامعه فعال بود، ولی امروز همه جامعه در عرصه سیاست، هنر و فرهنگ فعال هستند؛ نظام اسلامی متعلق به آحاد مردم اعم از اصولگرا، اصلاح‎طلب و مستقل است.

طهماسبی اضافه کرد: کسانی که متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند برای تمامیت ایران دل می‎سوزانند و هیچ‎وقت نمی‎خواهند این نظام مانند برخی کشورهای همسایه مورد تعرض قرار گیرد یا در خلوتگاه دشمنان این تصور شکل بگیرد، اما کسانی که ذهنیت غلط نسبت به انقلاب اسلامی داشته باشند قطعاً مورد هجمه قرار خواهند گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد؛ برنامه روز خبرنگار امسال بتواند جبران خلأهای سال گذشته باشد.

طهماسبی افزود: قبل از برگزاری این مراسم با خبرنگاران مشورت می‌کنیم تا استان گلستان میزبان برگزاری یک مراسم خاص در شأن و جایگاه خبرنگار باشد.

*سایت‎های بدون مجوز توقع حمایت نداشته باشند

معاون استاندار گلستان در خصوص آخرین وضعیت پیگیری ویژه مسئولان گلستان در زمینه لغو بیمه تعدادی از خبرنگاران تصریح کرد: در این راستا بلافاصله نامه‎ای تهیه و به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شد و حجت‎الاسلام فضیلت قول مساعد داد که موضوع بیمه خبرنگاران را از وزارتخانه پیگیری کند.

طهماسبی یکی از مطالبات عمده و جدی خبرنگاران را درباره بیمه دانست و خاطرنشان کرد: قول می‎دهیم که بیمه خبرنگاران را جدی‎تر از گذشته پیگیری کرده و از سوی استانداری گلستان برای شخص وزیر و معاون وزیر نامه‎ای ارسال کنیم.

وی ادامه داد: برخی خبرگزاری‎ها و سایت‌ها غیرقانونی و بدون مجوز هستند که ابتدا باید تکلیف‌شان را در حوزه شناسنامه‎دار کردن مشخص کنند؛ بعضی سایت‎های بدون مجوز توقع دارند که دولت خبرنگاران آنها را مورد حمایت قرار دهد که این مسئله ممکن نیست.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه ساماندهی بانک اطلاعاتی خبرنگاران برای پیگیری مطالبات آنها است، گفت: قطعاً بیمه خبرنگاران را تا خوان آخر پیگیری می‎کنیم.

طهماسبی تاکید کرد: در حیطه کاری هرگز اجازه نمی‎دهیم حقی از کسی ضایع شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به پالایش انجام شده در تفکیک خبرنگار از غیرخبرنگار اطمینان دارید و چرا باید منشی و صفحه‎آرای یک نشریه از مزایای خبرنگاری برخوردار باشد، اما خبرنگاران واقعی از این غافله بازبمانند، گفت: این راستی‎آزمایی را با جدیت از سوی استان پیگیری می‌کنیم و نتیجه را به اطلاع خواهیم رساند.

*خبرنگاران را مورد حمایت قرار می‌دهیم

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه هیچ‎گاه خط‌کش بین افراد نمی‎گذاریم، اظهار کرد: سعی می‎کنیم عدالت برای همه برقرار شود دیدگاه ما این نیست که چون یک خبرگزاری دولتی است از آن حمایت کرده و به آن امکانات بدهیم، اما فلان خبرگزاری حمایت نشود.

طهماسبی با تاکید بر اینکه حیثیت و آبروی خودمان را به بهانه‎های سیاسی نمی‎فروشیم، گفت: این مهم را در عمل اثبات خواهیم کرد و اگر خلاف این گفته را هر جا دیدید حتماً تذکر دهید؛ قطعاً پاسخگو خواهیم بود و اگر ناآگاهانه باشد عذرخواهی خواهیم کرد./فارس

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.