1393-09-06 21:32
2997
0
6388
امام جمعه اهل سنت نگین شهر عنوان کرد :

کسی که مسلمانی را کافر بداند خودش کافر است

آخوند خوجملی با بیان اینکه کافر دانستن دیگران نزد حنفی‌ها حرام است ، تاکید کرد: واضح است پدیده تکفیری که امت اسلامی با آن مواجه است مصیبت بزرگی است ، ریشه افکار تکفیری همان خوارج هستند .

به گزارش گلستان ما ؛ کنگره جهانی بررسی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و سنی در قم برگزار شد .

حاج آخوند ابوبکر خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر در کمیسیون ریشه‌یابی افکار تکفیری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای اسلام ، اظهار کرد: تکفیر یعنی شخص از ایمان خارج شده ، کسی که مسلمانان را متهم به کفر می‌کند خودش کافر است .

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند هر کسی که به برادر خود کافر بگوید خودش کافر است.

آخوند خوجملی با بیان اینکه کافر دانستن دیگر اتباع مذاهب از نگاه اهل سنت مردود است ، تاکید کرد: از شرایط اهل سنت این است که کسی نباید دیگری را که اهل قبله است کافر بداند .

وی ادامه داد: کسی که اسلامش ثابت شود نمی‌شود در مسلمان بودن وی شک کرد ، بنابراین بدون دلیل و برهان نباید کسی را به کافر بودن متهم کرد

خوجملی با بیان اینکه کافر دانستن دیگران نزد حنفی‌ها حرام است ، تاکید کرد: واضح است پدیده تکفیری که امت اسلامی با آن مواجه است مصیبت بزرگی است ، ریشه افکار تکفیری همان خوارج هستند .

امام جمعه اهل سنت نگین شهر تاکید کرد: نباید دیگران را به کفر متهم کنیم و نباید شخصی را مرتد از اسلام بدانیم مگر اینکه این مسئله به اثبات برسد. / ترکمن سسی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.