1397-06-20 10:00
1395
0
56872
عضو مجمع خبرگان در گرگان:

عاشورا، تبعیت محض سید الشهدا از خداوند است/ اهمیت نقش مردم در پیشبرد اهداف اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری درسوگواره چهل سال بصیرت عاشورایی گرگان گفت: عاشورا، تبعیت محض سید الشهدا از خداوند است. هرچیزی که در برابر ولایت قرار بگیرد نابود می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ آیت الله بهشتی در شب اول محرم در آستان مقدس امام زاده عبدالله گرگان، اظهار کرد: هرانسانی در مقام شعار و گفتار هرچه بر زبان می آورد اما  در زمان جهاد باید دید در مقام عمل چطور رفتار کنند.

وی افزود: هرچیزی که در برابر ولایت قرار بگیرد نابود می شود  لذا نباید به غیر از خدا، رسول و مومنین وسیله ای برای سعادتمندی انتخاب کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسلمان هیچگاه نباید دربرابر ولی امر نباید مانع  تراشی کنند .نظرات ولایت باید به مردم ابلاغ شود و چنانچه کسی مانع آن شود و مردم را منحرف کند دچار بلیه شده است.

وی با بیان اینکه سید الشهدا  از عاقبت عاشورا باخبر بود اما بدون هیچ پرسشی از خداوند تبعیت کرد، گفت: خداوند به سید الشهدا فرموده بود،  دیگر نمی توانید فریادتان را با سخنرانی به گوش مسلمانان برسانید. نهضت مقدس و امتداد اسلام با شهادت تو و جوانانت و اسارت زنان و دخترانت به ثمر می رسد.

آیت الله بهشتی بر نقش مردم در پیشبرد اهداف دین اسلام تاکید کرد و افزود: سید الشهدا برروی نامه ها و حرف مردم حساب کرد، همه سختی ها را به جان خریدو به سمت کوفه حرکت کرد و پس از آن عاشورا پدید آمد.

عضو جامعه مدرسین درخاتمه با بیان اینکه عاشورا فقط اشک نیست، بیان کرد: اشک عاشورا  برای شهدای مظلوم شیعه است و خشم آن برای نامردی مردم به ظاهر مسلمانی که انسانیت نداشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.