1394-07-15 07:34
952
0
21622
در باب اظهارات جدید رئیس جمهوری خطاب به منتقدان هسته ای؛

آقای روحانی؛ جواب منتقدان واجب تر است یا پاسخ به تهدیدات آمریکا؟

بی توجهی به دشمنان اصلی که همان آمریکا و ایادی شیطان هستند و دشمن تراشی در داخل از سوی دولت به طوری که منتقدین را دشمن اصلی خود می‌داند، اشتباه بزرگی است که عواقب آن در آینده ای نه چندان دور، امنیت ملی و مصلحت مردم را دچار خدشه می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان طی روزهای روز گذشته در همایش "روستا" باز هم به سراغ منتقدین خود رفته و این بار به جای توهین و یا تمسخر اعلام کرد که جواب منتقدین را بعدا می دهد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 100 سال اخیر چنین توافقی بی سابقه بوده است اظهار داشت: به موقع جواب منتقدین توافق هسته‌ای را خواهم داد!

تلاش روحانی برای به چالش کشیدن منتقدین خود و بستن دهان آنها در حالی صورت می گیرد که حتی از درون دولت نیز انتقادهایی به دولت شده است و برخی وزرا سیاست های غلط دولت یازدهم را نیز قبول ندارند.

از طرف دیگر با شروع مذاکرات هسته‌ای و ادعاهای دولت مبنی بر تغییر در رابطه ایران و آمریکا و کوتاه آمدن این کشور از مواضع خود در قبال ایران، رئیس جمهور آمریکا و سیاستمداران ارشد این کشور هر روز با ادبیاتی گستاخانه تر درباره ایران صحبت می کردند تا جایی که بیش از هر زمان دیگر ایران را تهدید به حمله نظامی کردند.

در حالی که برخی از تحلیل‌ها عنوان می کرد که آمریکا پس از توافق هسته ای و حتی در طول مذاکرات سیاست خارجه خود در قبال ایران را مورد بازنگری قرار می دهد، هر روز تهدیدات و فشارهای آمریکا بر ایران بیشتر می‌شد.

تا جایی که اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ادبیات گستاخانه خود را در قبال ایران بیشتر کرده و با تهدید مجدد و مستقیم ایران به حمله نظامی، گفت: ایرانی‌ها از تمایل برای اقدام نظامی در جایی که برای منافع و امنیت ملی آمریکا مهم باشد، باخبر هستند. ما می‌توانیم اگر بخواهیم و انتخاب کنیم ارتش آنها را از بین ببریم.

گرچه تهدید نظامی ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا با واکنش دندان‌شکن فرمانده کل قوا، فرمانده کل ارتش و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی‌پاسخ نماند، اما انتظار می رفت دولت به ویژه تیم مذاکره کننده هسته ای جواب دندان شکنی را به آمریکا بدهد و حداقل در دیدارهای ظریف با کری و حتی ظریف با اوباما این تهدیدات لحاظ و جوابی به آنها داده شود.

با بی توجهی دولت به ادبیات گستاخانه مقامات آمریکایی علیه ایران، رهبر معظم انقلاب در شهریور ماه سال جاری به مسئولین دولتی هشدار دادند که تهدید دشمن پاسخ لازم دارد و اگر پاسخ داده نشود همان تثبیت خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه مسئولین آمریکایی خیلی بد حرف می زنند به مسئولین کشور هشدار دادند که باید تکلیف این حرف ها روشن بشود؛ چرا که یک طرف قضیه ایران و یک طرف دیگر آمریکایی ها هستند.

بیش از یک ماه از تأکید رهبری برای پاسخ دادن به تهدیدهای آمریکایی از سوی دولت می گذرد و در این زمان نه تنها پاسخی ا سوی دولتمردان به این تهدید ها داده نشده است، بلکه برخی از مسئولین مدعی شده اند که نباید به این تهدیدات توجه کرد چرا که آنها مصرف داخلی برای آمریکا دارند!

از طرف دیگر ظریف نیز در حالی که آمریکا به صراحت هر روز بر طبل دشمنی با ایران و حمله نظامی به کشور می کوبد، در راهروهای سازمان ملل به مصافحه با اوباما پرداخت.

با توجه به اصرار روحانی مبنی بر پاسخ گویی به منتقدین در زمان مناسب باید به روحانی پیشنهاد داد قبل از پاسخ دادن به منتقدین، پاسخ درستی به تهدیدات آمریکا در خلال مذاکرات بدهد؛ چرا که رهبری نیز بر این موضوع تأکید کرده اند.

بی توجهی به دشمنان اصلی که همان آمریکا و ایادی شیطان هستند و دشمن تراشی در داخل از سوی دولت به طوری که منتقدین را دشمن اصلی خود می‌داند، اشتباه بزرگی است که عواقب آن در آینده ای نه چندان دور، امنیت ملی و مصلحت مردم را دچار خدشه می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.