1393-10-04 10:05
3045
0
7749
در یادواره شهدای کربلای 4 گرگان عنوان شد؛

امیر خمر: در شکل گیری انقلاب سه عنصر تاثیرگذار رهبری، ملت و ارتش دخیل بود

فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان گفت: فضایی که انقلاب اسلامی در آن شکل گرفت که سه عنصر حساس و مهم چون وجود رهبری حضرت امام، حضور آحاد ملت و اطاعت پذیری از رهبری و وجود ارتش به عنوان عنصر تاثیرگذار در آن دخیل بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، امیر خمر ارشد آجا در استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در یادواره شهدای کربلای 4 گرگان گفت: فضایی که انقلاب اسلامی در آن شکل گرفت که سه عنصر حساس و مهم چون وجود رهبری حضرت امام، حضور آحاد ملت و اطاعت پذیری از رهبری و وجود ارتش به عنوان عنصر تاثیرگذار در آن دخیل بودند، چرا که اینان کسانی بودن که از امامشان تبعیت کردند و در آن زمان بنی صدر ملعون چند استراتژی برای خود داشت و دنبال اولویت هایی چون امنیت نبود و تنها دنبال بهانه های اقتصادی بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که بنی صدر فرمانده کل قوا بود ما هیچ گونه عملیات آفندی به سمت عراقی ها نداشتیم. لذا بعد از برکناری بنی صدر، این فضا برای ما فراهم شد و عملیات تهاجمی و آفندی ما شکل گرفت و اولین عملیات به فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی(ره) بود.

فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان با اشاره به ویژگی های عملیات فرمانده کل قوا گفت: در آن زمانی که اولین عملیات انجام شد، برای رزمنده های ما باورش سخت بود که می توانند به عراقی ها ضربه بزنند و خاکمان را پس بگیرند و نیروهای عراقی را اسیر کنند.

امیر خمر افزود: جبهه میانی در عملیات ثامن الائمه، طریق القدس و جبهه شمالی در عملیات موفق شدند 2 هزار و 200 کیلومتر مربع از خاک کشور عزیزمان را آزاد کردند و در ادامه برنامه ریزی شد که با چهار قرارگاه تحت قرارگاه کربلا، خرمشهر که 588 روز از اسارت آن می گذشت، را آزاد کنند که سرانجام در مرحله چهارم عملیات بیت المقدس علاوه بر خرمشهر، 10هزار کیلومتر مربع دیگر نیز آزاد شد. 

ارشد آجا در استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات کربلای 4، دستاوردهایی چون منهدم کردن سه فروند هواپیما، ده ها دستگاه تانک، 100دستگاه خودروسبک و سنگین و تعداد زیادی ادوات و تجهیزات،یگان های مقدم دشمن( تیپ604، تیپ22 پیاده از لشکر15 عراق، تیپ 45،یک گروهان تانک و...) تعداد 60 نفر اسیر و تعداد کشته و زخمی های عراقی این عملیات به هفت هزار تن رسید.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.