1398-06-28 11:14
820
0
65540
بازار نوشت افزار رنگ و بوی ماه مهر ندارد؛

شور و شوق دانش‌آموزان در گرانی لوازم‌التحریر گم شد

بوی ماه مهر، بوی دفتر و کتاب‌های نو، بوی ماه مهر و بوی کلاس و مدرسه، هر سال وقتی ماه مهر از راه می‌رسید کوچه‌‌ها و محله‌ها پر می‌شد از خنده‌های کودکانه دانش‌آموزانی که با لباس فرم مدرسه و کیف و کتاب جدید راهی مدرسه می‌شدند و برای کسب علم سر از پا نمی‌شناختند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، با فرا رسیدن ماه مهر ماه تحصیل و کسب علم و دانش چهره شهر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و مردم برای خرید لوازم‌التحریر به خیابان‌ها می‌آیند تا دفتر، کیف، کتاب و مدادهای نو برای فرزندانشان تهیه کنند.

در شلوغی‌های بازار سراغ مادری می‌رویم که دست در دستان فرزندش در حال خرید کردن لوازم‌التحریر مدرسه برای فرزندش است از او درباره قیمت اجناس نوشت‌افزار می‌پرسیم و او در پاسخ گفت: متاسفانه قیمت لوازم‌التحریر در بازار بسیار گران شده است و از آن طرف هم کیفیت‌ها پایین آمده است.

* این روزها بازار لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار داغ است ولی خانواده‌ها به قیمت بالا و کیفیت آنها گلایه دارند

مریم ابراهیم‌زاده از گرانی نوشت‌افزارها گلایه کرد و در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: خیلی از مردم قدرت خرید این لوازم را ندارند و به ناچار از لوازم‌التحریر سال گذشته خود استفاده می‌کنند من چهار قلم از وسایل مدرسه فرزندم را تهیه کردم و مبلغ 115 هزار تومان پرداخت کردم واقعا قدرت خرید مابقی وسایل موردنیاز مدرسه فرزندم را ندارم.

کمی آنطرف‌تر کودکی را می‌بینیم که با مادرش در حال دیدن لوازم‌التحریر از دستفروش است به شراغش که می‌رویم ابتدا روی برمی‌گرداند و از مصاحبه کردن فرار می‌کند اما کودک نگاهی به دفترهای رنگارنگ دستفروش می‌کند و در حالی که چشمانش از دیدن دفترهایی که نقش و نگار عروسکی برق می‌زند می‌گوید اسمم علی است و امسال به کلاس دوم دبستان می‌روم و خیلی دوست دارم از این دفترها داشته باشم و به مامانم گفتم اگه از این دفترها برایم بخرد قول می‌دهم تمام نمرات درسی‌ام را 20 بگیرم.

علی کوچولو در حالی که چشم‌هایش همچنان به دنبال دفترهای رنگارنگ بود دوان دوان به سمت مادرش دوید و صحنه را ترک کرد.

امروزه از این دست ماجراها در شهرها و روستاها کم نمی‌بینیم گرانی اجناس سبب شد تا شور و شوق کودکانه برای تحصیل و کسب علم گم شود آری بازار لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار این روزها داغ است ولی خانواده‌ها به قیمت بالا و کیفیت آنها گلایه دارند.

* استقبال مردم از خرید لوازم‌التحریر خوب نبود/ گرانی باعث سرد شدن استقبال مردم برای خرید لوازم‌التحریر بود

در این میان مغازه‌دارها و کتاب‌فروشی‌ها هم از فروش لوازم‌التحریر و کتاب برای دانش‌آموزان ناراضی‌اند، یکی از کتاب‌فروش‌ها در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: تب و تاب بازار نوشت‌افزار در آستانه سال تحصیلی جدید زیاد است و خانواده‌های بسیاری برای خرید لوازم‌التحریر به مغازه می‌آیند وقتی با قیمت بالای اجناس رو به رو می‌شوند از خرید کردن منصرف می‌شوند و یا بسیار اندک خرید می‌کنند.

این مغازه‌دار ادامه داد: امسال استقبال مردم از خرید لوازم‌التحریر خوب نبود و یکی از عوامل مهمی که باعث شد مردم استقبال سردی داشته باشند گرانی لوازم‌التحریر است و مردم قدرت خرید ندارند.

* یک‌هزار و 500 مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان در استان فعال است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 500 مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان در استان فعال است، گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید بیش از 360 هزار نفر دانش‌آموز در استان به تحصیل مشغول می‌شوند و بیش از 12 هزار کلاس درس برای تحصیل دانش‌آموزان در گلستان ایجاد شده است.

گوهری‌راد با تاکید بر اینکه امسال هیچگونه مشکلی برای آموزش تحصیلی دانش‌آموزان در استان نداریم، ابراز کرد: در سال جاری خوشبختانه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گلستان نداریم و انشاالله در چند روز آینده آخرین وضعیت سازمان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گلستان رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امسال 365 هزار دانش‌آموز با هزاران امید سال تحصیلی جدید خود را در استان گلستان آغاز می‌کنند سالی که شاید یکی از هزاران امید این دانش‌آموزان و والدینشان ارزانی نوشت‌افزار باشد.

================

گزارش: سمیرا رجبی

================

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.