1398-04-17 14:02
1103
0
64223
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان:

فعالیت ۳۵هزار هنرمند درگلستان/دریافت ۵ نشان بین المللی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از فعالیت ۳۵ هزار هنرمند در گلستان خبرداد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مهر، ابراهیم کریمی بعدازظهر یکشنبه در نشست مسئولان شهرداری گرگان با مسئولان شهرداری گوانگ ژو که در راستای تقویت روابط دو شهر برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری و همچنین اقلیم های گوناگونی مانند دریا، جنگل های بسیار زیبا، دشت وسیع و گسترده را دارا است.

وی افزود: دیوار دفاعی گرگان که بعد از دیوار چین دومین دیوار دفاعی جهان نام گرفته، بلندترین برج آجری دنیا در شهرستان گنبدکاووس که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است از مهم ترین ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی استان گلستان است.

کریمی ادامه داد: طی روزهای گذشته در چهل‌وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو جنگل های هیرکانی استان گلستان هم به ثبت جهانی رسید که این امر موجب معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی کشور و همچنین استان در مجامع بین المللی خواهد شد.

وی گفت: برج قابوس، دانش و مهارت ساختن و نواختن کمانچه ترکمن و جنگل های هیرکانی سه اثر استان گلستان است که به ثبت جهانی رسیده است.

کریمی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی در استان گلستان بیش از ۳۵ هزار هنرمند در حدود ۶۰ رشته مشغول فعالیت هستند و تولیدات صنایع دستی استان پنج نشان بین المللی دریافت کرده است.

وی بیان کرد: لغو ویزا برای گردشگران چینی فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران چینی در ایران علی الخصوص استان گلستان است.

تبادلی بین آژانس های گردشگری دو شهر، حضور هنرمندان صنایع دستی گرگان و گوانگ ژو در نمایشگاه های صنایع دستی دو کشور، آمادگی میزبانی از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی گوانگ ژو در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین و دعوت از سرمایه گذاران چینی برای حضور در استان گلستان در حوزه گردشگری از اهم مواردی بود که توسط کریمی در این نشست مطرح شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.