1398-04-17 11:57
589
0
64218
مدیرکل ارشاد گلستان خبرداد:

افزایش سالن‌های سینما در گلستان/ رشد 5 برابری درآمد اداره کل ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: میزان درآمدهای این اداره کل در سال 97 نسبت به سال ما قبل آن 5 برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش گلستان ما، عادله کشمیری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی، سال گذشته افزایش 30 درصدی واگذاری خدمات فرهنگی و هنری را به بخش خصوصی داشتیم.

وی با اشاره به کاهش 23 درصدی هزینه ها در این اداره کل، افزود: تمامی مجتمع های فرهنگی و هنری تابعه فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در شهرستانها بیمه مسئولیت مدنی شدند.

کشمیری با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده برای این اداره کل در سال گذشته 100 نفر بوده، خاطرنشان کرد: 107 درصد سهمیه ابلاغی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد.

وی گفت: برای نخستین بار خانه هنرمندان در استان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی گلستان از تلاش برای ایجاد گذر فرهنگی در شهر خبرداد و گفت:‌ اگر به شهرداری به توافق رسیدیم حتما آن را اجرایی خواهیم کرد. هدف از این کار پویایی و رنق اقتصاد در بخش فرهنگ و هنر است.

کشمیری تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح وزارت خانه از یک خانم به عنوان مدیر حراست در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می کنیم.

وی به برگزاری جشنواره آوای ارادت اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره سال گذشته برای نخستین بار در سه شهرستان ترکمن نشین استان برگزار شد. امسال این جشنواره را در سه شهرستان گنبدکاووس و آق قلا برگزار خواهیم کرد. اجرای موسیقی، شعر و سخنرانی و برپایی سنت های ترکمن ها از ارادتشان به اهل بیت خصوصا امام رضا(ع) از جمله برنامه های این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه سال گذشته انقلابی در بحث سینماها در بحث سینماها داشتیم، گفت: قبل از انقلاب 7 هزار صندلی سینما در استان داشتیم اما بعد از گذشته زمان این تعداد به 2 هزار صندلی رسید. با پیگیری هایی که صورت گرفت، از سال گذشته 7 سینما و 10 باب سالن به مجموعه سینماهای استان اضافه شده یا در حال اضافه شدن است.

کشمیری با بیان اینکه سال گذشته سینما علی آبادکتول مجددا فعال شد، ادامه داد: سینما رامیان به زودی راه اندازی می شود. کتابخانه گمیشان تبدیل به سینما می شود. در گرگان نیز یک پردیس سینمایی جدید و در گنبد کاووس هم دو پردیس سینمایی یکی در مجموعه بسکی و دیگری در پاساژ وارنا ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار در شهرهای علی آبادکتول و کلاله کنسرت برگزار شد، تصریح کرد: سعی داریم امسال در تمامی شهرستان ها اجرای کنسرت داشته باشیم.

وی یادآور شد: به دنبال این هستیم که اولین هنرستان هنرهای زیبا را در استان با رشته هایی از جمله موسیقی، سینما و نمایش دایر کنیم. این موضوع را در با استاندار گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

کشمیری تصریح کرد: در استان یک سینما سیار داریم و تلاش می شود در سال جاری 2 سینما سیار دیگر نیز به استان تعلق گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی استان به تلاش برای معرفی گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: از 26 قوم کشور، 16 قوم در گلستان زندگی می کنند./ ایسنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.