1398-01-20 09:07
777
0
62447
همزمان چهلمین سالروز تاسیس نظام جمهوری اسلامی:

کتاب خدمات 40 ساله جمهوری اسلامی در استان گلستان منتشر شد

این کتاب توسط تاریخ‌نگار انقلاب «غلامرضا خارکوهی» تالیف شده و به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان و ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در 110 صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، کتاب فوق به‌طور مستند در دو بخش عملکرد ادارات قبل و بعد از انقلاب را در استان گلستان به صورت مقایسه ای مورد بررسی قرار داده است، از جمله موضوعاتی مثل استقلال اداری و تاسیس استان گلستان، خدمات راهسازی، آب آشامیدنی، آبیاری کشاورزی، خدمات برق‌رسانی، احداث مسکن برای نیازمندان، برخورداری از نعمت گاز، تاسیس نهادهای انقلابی، جنگل و مرتع، افزایش فزاینده خطوط تلفن، کتابخانه‌های عمومی، توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، توسعه صدا و سیما وسیلوسازی است.

گسترش ورزش، دانشگاه و آموزش عالی، توسعه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، خدمات شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و گردشگری، اقامه نماز جمعه، امور فرهنگی و تبلیغاتی، کمک به محرومان و معلولان و آسیب‌دیدگان، واگذاری زمین کشاورزی به نیازمندان، افزایش تولیدات مختلف، رونق صنایع گوناگون، آزمایشگاه‌های صنعتی، بخش کشاوزری، دام و طیور، خدمت به عشایر، حوزه‌های علمیه شیعه و سنی، دفاع مقدس و امنیت جامعه، انتخابات و آزادی بیان، راهپیمایی بی‌نظیر 22 بهمن سال 97، دیگر دستاوردها است.

غلامرضا خارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اینکه تالیف این کتاب چند ماه به طول انجامیده، گفت:  برای تدوین این اثر زحمات زیادی متحمل شدم تا اطلاعات دقیق و مستند قبل و بعد از انقلاب را تهیه کرده و به صورت مقایسه‌ای تنظیم کردم.

وی تصریح کرد: البته تدوین کامل آمار و توصیف خدمات جمهوری اسلامی در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، درمانی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، علمی، و زیربنایی کتاب مفصل‌تری را می‌طلبد که امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام کند امّا ما در این کتاب به طور مختصر شِمه‌ای از خدمات 40 ساله نظام جمهوری اسلامی را در استان گلستان از تاریخ 22 بهمن سال 1357 تا 22 بهمن سال 1397 به عنوان مُشت نمونه خروار ارائه کرده‌ایم.

خارکوهی خاطرنشان کرد: این آمارها به آن معنا نیست که استان گلستان با این اقدامات، اکنون بهشت روی زمین شده است! نه این ‌طور نیست، کاستی‌ها و کمبوده‌های بی‌شمارِ این منطقه که از رژیم پهلوی به ارث رسیده، آنقدر زیاد است که با وجود این همه خدمات انجام شده در دوره جمهوری اسلامی، هنوز مشکلات زیادی دیده می‌شود، اما قابل انکار نیست که تلاش‌های انجام شده در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چندین برابر حکومت 57 ساله پهلوی‌ها است.

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی افزود: متاسفانه برخی از سازمان‌ها و ادارات دولتی استان گلستان با وجود آنکه یک سال فرصت داشتند اما برای تهیه آمار خدمات 40 ساله کوتاهی کردند و کوتاهی آنها موجب سوءاستفاده دشمنان شده و به همین جهت رسانه‌های ضد انقلاب می‌گویند در جمهوری اسلامی کاری انجام نشده است! در حالی که مرحوم امام خمینی خطاب به مسئولان می‌فرمودند مرغ یک تخم می‌‏کند، کُلی هیاهو راه می‌اندازد اما شما کار مى‌‏کنید ولی سکوت!  

golestanema12

 *  استاندار و مدیرانی که در ارائه عملکرد 40 ساله کوتاهی کرده‌اند خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند.

خارکوهی با انتقاد از کوتاهی استاندار و برخی از مدیران استان گفت: بنده در جلسه ستاد چهلمین سالگرد انقلاب در بهمن سال 97 در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خطاب به استاندار گلستان گفتم که بعد از پیروزی انقلاب خیلی کار شده و دشمنان با کمال بی‌انصافی در رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های تبلیغاتی خود به جوانان ما چنین القا می‌کنند که هر کارخوبی هست مربوط به دوره پهلوی است و هرچه خرابی است مربوط به دوره جمهوری اسلامی!

این تاریخ‌نگار گلستانی اظهار کرد: لذا بنده در آن جلسه از استاندار خواستم که ادارات را موظف به تهیه عملکرد 40 ساله کنند، اما ظاهراً جدی نگرفتند، چون نه گزارش درستی در این زمینه به مردم داده شد و نه نمایشگاه مناسبی در استان برپا شد، لذا استاندار و مدیرانی که در ارائه عملکرد 40 ساله انقلاب کوتاهی کرده‌اند خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند.

وی با اشاره به اوضاع اَسفبار ادارات استان گلستان گفت: متاسفانه برخی از مدیران و کارمندان فعلی ادارات با وجود آنکه حقوق و مزایای خوبی دریافت می‌کنند و پستهای دولتی را اشغال کرده اند اما اعتقاد راسخی به نظام جمهوری اسلامی ندارند و حتی آشکارا در محیط اداری و اماکن عمومی حرفهای کاملاً ضد انقلابی می زنند. لذا دستگاههای نظارتی باید افراد خیانتکار و ضد انقلاب را از ادارات استان اخراج نمایند و افراد انقلابی را بجای آنها استخدام کنند.   

خارکوهی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره «گام دوم انقلاب» که اخیراً صادر شده، گفت: ادارات فعلی ما در شَأن نظام جمهوری اسلامی نیستند، لذا تا وقتی مراکز  دولتی و دانشگاه‌ها از افراد ضدانقلاب پاکسازی نشوند نمی‌توان انتظار تحقق پیام رهبری را داشت.

وی اضافه کرد: باید افراد انقلابی، دلسوز، فعال، خادم و دوستدار مردم و انقلاب، جایگزین افراد نالایق در مراکز دولتی و موسسات آموزشی و دانشگاهی شوند، اگر این مراکز پاکسازی نشوند در آینده تبدیل به کانون ضدانقلاب می‌گردند و خدمات خالصانه کارمندان و اساتید انقلابی نیز خُنثی می‌شود.

این تاریخ‌نگار با اشاره به کم‌کاری واحدهای نظاتی در ادارات افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از نیروهای انقلابی بازنشسته شده‌اند و به‌جای آنها برخی از افراد کم ایمان و کم اعتقاد، کم‌کار و نِق‌زَن استخدام شده‌اند که نتیجه آن اوضاع اَسفبار ادارات فعلی است، به همین جهت کارمندان انقلابی در ادارات استان در اقلیت قرار گرفته و به انزوا رفته‌اند.

وی ادامه داد: در این میان واحدهای نظارتی هم کوتاهی کرده‌اند، مخصوصاً حراست ادارات، گزینش، کارگزینی، بازرسی، هیئت تخلفات اداری و مدیران انقلابی نباید بی‌تفاوت باشند، واحدهای نظارتی وظیفه سنگینی در پالایش و سالم‌سازی محیط اداری دارند، زیرا کم‌کاری این واحدها موجب رُشد جریان ضد انقلاب در ادارات دولتی شده و می‌شود.

گفتنی است غلامرضا خارکوهی از تاریخ‌نگاران فعال کشور است که تاکنون 25 جلد کتاب و صدها مقاله از وی در زمینه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده است.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.