1397-09-19 14:55
490
0
59425
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

آمرین به معروف مرزبانان عرصه دین هستند/ هیچ فردی نسبت به فرهنگ جامعه بی‎طرف نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‎کند زنده بی‎اثر است، گفت: آمرین به معروف مرزبانان عرصه دین هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، حجت‎الاسلام نورالله ولی‌نژاد امروز در نشست فصلی روحانیون طرح استقرار در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: هر کدام از مبلغین مسجد، روستا و محلی را آباد می‎کنند و حضور موثر و مفید دارند.‎

وی خطاب به جمع حاضر گفت: شما زبان نظام و مردم هستید و دغدغه‎های هر کدام را به دو طرف انتقال می‎دهید، از طرفی بخشی از زحمات ما بر عهده شما قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مردم روستا نیز باید از روحانیون مستقر قدردانی کنند چراکه از خانه و خانواده خود دور شدند تا در روستا حضور فعال داشته باشند و برنامه‎های مذهبی و فرهنگی اجرا کنند.

ولی‎نژاد افزود: طلبه افتخار دارد با مردم زندگی کند و علاوه‎بر تبلیغ دین، اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کند.

*غفلت، جهل، معیشت، غریزه جنسی و لجاجت از رنج‎های جامعه است

وی با بیان اینکه جامعه از برخی مسائل رنج می‎برد، اذعان کرد: غفلت، جهل، معیشت، غریزه جنسی و لجاجت از رنج‎های جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه بخش زیادی از جامعه گرفتار غفلت و جهل است، تصریح کرد: یکی از رنج‎های امروز جامعه معیشت است، برخی اشتغال را تنها در کار اداری می‎دانند حال آنکه از هر طریق می‎توان برای کسب روزی حلال اقدام کرد و بیکاری ننگ است.

ولی‎نژاد با اشاره به اینکه باید کسب روزی حلال فرهنگ‎سازی و ترویج شود، یادآور شد: روحانیون نسبت به کار تبلیغ کنند تا کسب‎ و کار در شهر و روستا رونق گیرد.

وی با بیان اینکه ازدواج پایدار از جمله مواردی است که از بروز فساد در جامعه جلوگیری می‎کند، ابراز کرد: در جامعه‎ای که اهل قرآن و دین باشد بزه و جرم کمتر وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حضرت امیرالمؤمنین (ع) فرمودند تمام کارهای نیک و خوب در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‎ای در برابر دریا است، بیان کرد: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

* کسی نمی‎تواند خود را نسبت به فرهنگ بی‎طرف بداند

ولی‎نژاد با بیان اینکه کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‎کند زنده بی‎اثر است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و هیچ کسی نمی‎تواند خود را نسبت به فرهنگ بی‎طرف بداند و آمرین به معروف مرزبانان عرصه دین هستند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح طلایه‎داران گروه 10 نفره از انسان‎های موجه در روستاها شکل می‎گیرد، توضیح داد: در قالب این طرح نشست‎هایی با گروه طلایه‎داران برای امر به معروف و نهی از منکر در سطح روستا تشکیل می‎شود و در آن نشست‎ها راهکارهایی برای گسترش خوبی‎ها و کاهش بدی‎ها و نقاط منفی ارائه خواهد شد.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.