1397-08-13 05:27
476
0
58423
در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان گلستان به مناسبت یوم ا... 13 آبان آمده است؛

13 آبان تلألویی از نهضت عاشورا، در رسیدن به آزادگی است

به مناسبت یوم الله 13 آبان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی ، سازمان بسیج فرهنگیان گلستان بیانیه ای را منتشر کرد.

به گزارش گلستان ما؛ در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان گلستان آمده است: یوم ا... 13 آبان که تلألویی از نهضت عاشورایی ابا عبدا... الحسین (ع)، در رسیدن به مقام شامخ آزادگی و شهادت است، نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران و انقلاب اسلامی و برگ زرینی بر کتاب سراسر افتخار مردم مسلمان ایران است، که در تاریخ همیشه جاویدان خواهد ماند.

انقلاب اسلامي براعتماد و اعتقاد آحاد ملت ايران، به فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و اصل رهبري ولي‌فقيه بر جامعه اسلامي ، استوار است و فرد فرد ايرانيان، دربه ثمر رساندن انقلاب، احساس مشارکت داشته وخود را بر محافظت از آن مسئول مي‌دانند.

اما امسال سیزدهم آبان حال وهوای دیگری دارد. چرا که دشمن قدّار، به خیال خام خود با مقارن کردن تحریم ها با این روز قصد دارد، هم عظمت این روز را بشکند و هم با جنگ روانی، جسد نیمه جان تحریم اقتصادی را تنفس مصنوعی دیگر دهد، تا شاید بتواند زوال درونی خود و هم پیمانانش در منطقه، به ویژه رژیم سعودی منحوس را ، کمی به عقب تر بیندازد.

ولی زهی خیال باطل، چرا که مبارزه با استکبارجهانی تازه وارد فاز جدیدی شده و به فضل الهی ، همان طوری که رهبر معظم انقلاب  فرموده اند، ادعای ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های بیشتر، تنها یک جنگ روانی بوده و اتفاق خاصی در واقعیت بیرونی نخواهد افتاد و تنها هدف آمریکا از تکرار آن ( شروع تحریم جدید از 13 آبان) ، رسیدن به اهداف مذکور است .

اما در این برحه حساس زمانی ، نقش فرهنگیان ، نقش بسزایی است. چرا که پرورش،تعلیم و تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی ، جزو وظایف معلمان فرهیخته و دلسوزی است که همواره تلاش نموده اند تا دانش آموزان را ،آنگونه تربیت نمایند که در تمامی عرصه های حضور(دفاعی، علمی ، فرهنگی ،دینی ، ورزشی و... ) مایه افتخار نظام باشند.

نتیجه این تلاش ها نیز مشهود است. دیروز، خلق حماسه هایی نظیر 13 آبان 58  از سوی دانش آموزان و امروز نیز حماسه آفرینی جوانانی چون شهید حججی ، که فارغ التحصیل مدارس انقلابند و همگی آنها سعی بر این داشتند و دارند تا با نثار جان خویش، دژ مستحکمی در مقابل هجمه های دشمنان قسم خورده نظام ،که هر روز در پی ایجاد توطئه ای جدید، در ضربه زدن به انقلاب هستند ایجاد نمایند .اکنون به برکت خون این شهدا شاهدیم که سست کردن اين دژ مستحکم بسيار دشوار است و نمي‌توان از طريق فشارهاي آشکار و تهديدهايي نظير تحريم اقتصادي و يا حمله نظامي، بر آن چيره شد.

نظام سلطه با رويکردي موازي، هم‌زمان با ادامه تهديدات سخت و آشکار خود، تهديدات نرم را نیز با تکيه بر سست کردن ارزش‌ها و پايه‌هاي انقلاب اسلامي در پي گرفته است و مي‌کوشد، تا انديشه‌هاي التقاطي و غربي را، چون موریانه ای به کالبد نظام اسلامی بیاندازد و با ایجاد دیوار بی اعتمادی در مردم وتضعیف اعتقادات آنها به آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلام ناب محمدی(ص) و تضعيف اصل ولايت فقيه، به عنوان عمود خيمه انقلاب ، پايه‌هاي انقلاب را از درون سست کند.

بی شک مقابله با این تهدید بسیار سخت تر خواهد بود و توان بیشتر و هوشیاری افزون تری را از سوی مردم ایثارگر و حماسه آفرین ایران اسلامی می طلبد.

با این تفاسیر و با توجه به موضع گیری های نابخردانه و کارشکنانه آمریکا در قضیه برجام وعدم توجه برخی از دست اندرکاران داخلی به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر قابل اعتماد نبودن شیطان بزرگ و لزوم تأمل در تعهدات اتخاذ شده ، همچنان عده ای قلیل از عناصر خود فروخته داخلی در صدد تئوریزه نمودن سازش در برابر دشمن هستند.

این در حالی است که ویژگی استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی، عامل بسیار مهمی در حفظ و تحکیم وحدت ملی و نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه بین الملل، در میان ملت های مسلمان و آزادیخواه است.

لذا انتظار ما از ملت رشید ایران اسلامی ، تأسی ازپیام عاشورا و بهره برداری از حوادث آموزنده و الهام بخش انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور، بویژه موضوع بیداری اسلامی در منطقه و جهان بوده و از دولتمردان انتظار داریم در مذاکرات بین المللی سه اصل عزت ، حکمت، مصلحت و فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه ی انقلاب  را سر لوحه کار خود قرار دهند.

 لذا ما فرهنگیان  بسيجي استان گلستان، با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی و با قلبي مالامال از عشق به ايران و اسلام و نفرت از ظلم و ستم ستمگران و چپاولگران، اعلام مي‌داریم:

1- همچنان بر عهد خود با ولي فقيه زمان، حضرت آيت‌الله العظمي الامام خامنه‌اي استوار مانده و تبعيت از اين عنايت الهي را تكليف شرعي، ‌ملي و قانوني خود مي‌دانيم.

2- كينه آمريكاي جنايتكار، (این شمر دوران معاصر)‌تا زماني كه مستقيم و غيرمستقيم نسبت به ميهن عزيز ما و ساير ملل مسلمان و دين مبين اسلام، نگاه بد انديشانه ومقاصد تجاوزكارانه و غيرقانوني دارد ، ‌همواره در سينه‌هاي ما باقي خواهد ماند.

 3- وجود جعلي رژيم اشغالگر قدس را به هيچ وجه در منطقه و در سرزمين‌هاي اسلامي، قابل پذيرش ندانسته و از عمق جان آمادگي داريم به هر نحو ممكن براي نجات فلسطين عزيز اقدام نمائیم.

4 ـ ضمن نقد منصفانه عملکرد دولت محترم حمایت خود را از آن اعلام نموده و یک رنگ و یک صدا در برابر نقشه های شوم دشمن مکار، متحد می شویم و آتش به اختیار در همه حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگ و تربیت فرزندان این سرزمین دست به کار می شویم.

4 ـ با عبرت آموزی از واقعه تاریخی و جاری عاشورا و با حضور پرشور ، گسترده ، فعال و آگاهی بخش در راهپیمایی ضد استکباری یوم ا... 13 آبان و تأکید بر حضور دائمی در صحنه دفاع از ارزش های انقلاب ، با بصیرت و آگاهی و تعمیق بینش های سیاسی و دینی خود، ترفندها و توطئه های شوم دشمنان، در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایت فقیه و وحدت امت واحده را خنثی خواهیم ساخت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.