1397-08-05 18:36
1064
0
58227
۹۰۰ خادم راهی کربلا شدند؛

فعالیت شبانه روزی ۱۱ موکب استان گلستان در اربعین

۱۱ موکب با بیش از ۹۰۰ خادم از سراسر استان گلستان برای ارائه خدماتی چون اسکان، تغذیه و درمان زائران اربعین حسینی راهی کشور عراق شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از  مهر: اربعین در پیش است و عاشقان سرور و سالار شهیدان برای خدمت رسانی به زائران حسینی عزم سفر کردند.

مردم گلستان هم همچون دیگر نقاط کشور یک سال صبر کردند تا با فرا رسیدن اربعین تمام دارایی های خود را خرج ارباب حسین کنند.

فعالیت ۱۱موکب گلستانی در عراق

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر از برپایی ۱۱ موکب گلستانی در کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد دو موکب در شهر نجف اشرف، یک موکب در شهر مسیب در جوار طفلان مسلم و هشت موکب در کربلا مستقر هستند.

صفر معراجیافزود: از موکب های راه اندازی شده در عراق ۱۰ موکب در زمینه اسکان و تغذیه و یک موکب در زمینه بهداشت و درمان فعالیت می کنند.

معراجی گفت: موکب دیگری هم در مرز مهران با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان و دیگر استان ها راه اندازی شده که به زائرین حسینی در حال خدمات رسانی است.

وی یادآور شد: سال گذشته استان گلستان توانست ۱۱ موکب را به کشور عراق اعزام کند که تمامی این موکب ها تنها در زمینه اسکان و تغذیه زائرین فعالیت داشتند.

معراجی با بیان اینکه امسال گلستان برای سومین سال است که موکب های خود را راهی کشور عراق می کند، اظهار کرد: در سال ۹۵ گلستان برای نخستین بار توانست با اعزام سه موکب چون موکب علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت علی اصغر (ع) و حضرت قمر بنی هاشم (ع) در شهرهای کربلا و مسیب به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اعتباری از سوی ستاد بازسای عتبات و عالیات و دولت برای موکب ها اختصاص داده نمی شود و تمام هزینه ها از طریق کمک های مردمی پرداخت می شود، افزود: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از محل نذورات مردمی برای مجموع موکب های گلستان جمع آوری شد.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان گلستان گفت: امسال میزان جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی موکب ها بعد از برگزاری اربعین محاسبه و اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی چون سخنرانی، برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا و دیگر دعا ها از جمله برنامه های موکب ها است.

حضور ۹۰۰ خدام در موکب های گلستان

معراجی اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای اعلام شده بیش از ۷۰ دستگاه کامیون، تریلی و وانت اقلام مورد نیاز موکب های گلستان را از طریق مرز مهران به کشور عراق انتقال دادند.

وی با بیان اینکه امسال ۹۰۰ گلستانی به عنوان خادم موکب های استان را همراهی می کنند، اظهار کرد: برای ۵۷۰ خدمه ویزای رایگان دریافت شد.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان گلستان گفت: باتوجه به اینکه همه این موکب ها به مدت ۱۰ روز در شهرهای عراق مستقر هستند پیش بینی می شود در این مدت به ۱۵۰ هزار نفر خدماتی چون اسکان و تغذیه ارائه دهند.

حضور ۱۰ پزشک عمومی در موکب احباب امام رضا(ع)

رئیس موکب(درمانی) احباب امام رضا(ع) استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این موکب به عنوان بزرگترین موکب درمانی در کربلا، خیابان شارع العباس(ع) منطقه سید جوده، عمود ۱۴۰۳، پارک متنزه الحسین(ع) واقع شده است.

سید مهدی حسینی با اشاره به اینکه این موکب از امکاناتی چون داروخانه، اورژانس و تزریقات برخوردار است، افزود: استقرار دو دستگاه آمبولانس برای نیاز فوری بیماران به مراکز درمانی،از دیگر خدمات این موکب است.

رئیس موکب احباب امام رضا(ع) استان گلستان این موکب را به عنوان موکب پایلوت در شهر کربلا اعلام کرد و گفت: با توجه به امکاناتی که موکب احباب امام رضا(ع) گلستان در اختیار دارد در صورت نیاز به بیماران دیگر موکب ها هم خدمات درمانی ارائه می کند.

وی از فعالیت ۶۲ نفر در کادر درمانی این موکب خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ نفر پزشک عمومی و ۳۰ نفر پرستار مشغول به فعالیت هستند.

طبخ غذا برای بیش از ۲۷ هزار نفر در موکب علی بن موسی الرضا (ع)

رئیس موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان از فعالیت ۲۱۰ خادم در این موکب خبر داد و اظهار کرد: این موکب آمادگی دارد در هر ۲۴ ساعت برای ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر غذا در وعده های مختلف طبخ کند.

رضا جعفری با اشاره به اینکه فضای موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان حدود هفت هزار متر مربع است، افزود: این موکب شرایط اسکان را برای هفت هزار و ۷۳۰ نفر زائر فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این موکب برای سومین سال متوالی به کربلا اعزام می شود، یادآور شد: موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان همچون سال های گذشته خدمات اسکان، خیاطی، آرایشگری، غرفه فرهنگی، ایستگاه صلواتی، نانوایی و غیره را به زائرین اربعین ارائه می دهد.

رئیس موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان گفت: این موکب تا ۱۱ آبان در کربلا مستقر و به زائرین اربعین خدمات رسانی خواهد کرد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.