1397-08-01 10:02
853
0
58104
برگزاری مرحله استانی؛

قصه‌گویان برتراستان گلستان معرفی شدند

با برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نفرات برتر این رقابت فرهنگی مشخص شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ هیات داوران مرحله‌ی استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی در استان گلستان پس از بررسی قصه‌ها در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، فائزه عسگری از گرگان با قصه « گرد آفرید»، آتنا شاهعلی از گنبدکاووس با قصه « آسیاب بچرخ » و زهرا مردای‌فر از گرگان با قصه «گردش کوتاه» به عنوان نفرهای برتر انتخاب کردند.

این هیات در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، شهروز بائی از گمیشان با قصه « پیامبر»، اکرم گلسرخی از دلند با قصه « ستاره بارون»، سمیه نور علیشاهی از علی‌آبادکتول با قصه « آسمان تو چه رنگی؟»، مطهره کریمی از گرگان با قصه‌ « قصه ما به سررسید» و سمیه رئوفی از آق‌قلا با قصه « تیرانداز جوان» را به عنوان نفرهای برگزیده‌ی اول تا پنجم راه‌یافته به بخش منطقه‌ای معرفی کردند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان، شوکت ریگی از مینودشت با قصه « سنگ صبور»، نور بی‌بی سراوانی از مینودشت با قصه « دختر کنیز» و خدیجه پقه‌ از آق‌قلا با قصه « الروم‌بلروم» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

برگزیگان بخش زنان و مردان به مرحله منطقه‌ای راه یافته و برگزیدگان بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ و نوجوانان هم به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی معرفی شدند تا قصه‌های‌شان در رقابت با برگزیدگان دیگر استان‌ها مورد داوری قرار گیرد.

هم‌چنین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نیز در روزهای ۳ و ۴ آذرماه سال جاری در ساری با حضور برگزیدگان مرحله استانی؛ استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، تمامی برگزیدگان، عوامل اجرایی و شرکت‌کنندگان از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.