1397-06-23 11:50
582
0
56954
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ثبت ۵۰ وقف جدید در سال جاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ وقف جدید توسط واقفان و خیران استان به ثبت رسیده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 50 وقف جدید توسط واقفان و خیران در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی از اهالی رسانه خواست تا در راستای ایجاد وقف جدید در بخش ازدواج جوانان، پژوهش، تکنولوژی های دانش بنیان و سایر موضوعات اجتماعی در جامعه تبلیغ و ترویج کنند تا بتوانیم وقف های مشارکتی را در استان ایجاد کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: با تشکیل یاوران وقف و رسانه و حوزه ساز و ... می توانند ترویج فرهنگ وقف کمک کند.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با دسته بندی اقتصادی موقوفات بر اساس اولویت سنجی و نیازسنجی استان بتوانیم به بهره وری شاخص موقوفات در استان کمک کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به ایجاد از محل موقوفات استان، گفت: رویکرد اصلی اوقاف سرمایه گذاری و ایجاد استغال است و در سال آینده با استفاده از ظرفیت موقوفات یک هزار شغل از محل موقوفات ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص بدهی های اوقاف از سنوات گذشته، افزود: بخشی از بدهای های موقوفات مربوط به اشخاص حقیقی و بخشی حقوقی است و بخشی آشکا و بخشی پنهان هستند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهارداشت: بخشی از بدهی مربوط به فرودگاه گرگان است که امیدواریم اختلاف بین دستگاهی قبل از محاکم قضایی و دادگاه، از طریق تعامل بین دستگاهی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یکصد و 20 موقوفه به صورت کل در تعریض واقع شده است و بیش از 80 سال پیش تاکنون بیش از 50 مغازه در خیابان شهید رجایی تعریض شده که مکاتباتی با شهرداری گرگان در خصوص معوض حقوق موقوفات صورت گرفته که هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در راستای تعریض خیابان بیش از 50 میلیارد تومان طلبکاری از شهرداری گرگان داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.