1393-08-21 16:01
2749
0
5693

تاکید آیت الله شاهرودی بر اجرای طرح "پوشش و حجاب اسلامی در مدارس"

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از سال آینده طرح "پوشش و حجاب اسلامی "در مقطع ابتدایی به مدارس ابتدایی ابلاغ شود ، اما درعین حال مقاطع بالاترتحصیلی نیز چنانچه زیر ساخت های فرهنگی مناسب وجود داشته باشد می توانند این طرح را اجرایی کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل ازکلاس بیست، آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی امروز درحاشیه مراسم عزاداری در دبستان میردادماد گرگان اظهار داشت:حجاب و عفاف بهترین راهکار و شیوه تربیتی برای نسل امروز و موجب درامان ماندن دختران و جوانان ازخطرات می باشد.

وی افزود: مدارس باید با نهادینه کردن اخلاق اسلامی و حجاب و عفاف در مدارس نقش تربیتی خود را بخوبی ایفاء کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره ضرورت رعایت عفاف و حجاب در آموزشگاه ها در آموزش و پرورش دوره قبل افزود: کتابچه ای با عنوان " طرح پوشش و حجاب اسلامی ویژه آموزشگاه ها " با همکاری چند تن از اندیشمندان و فعالان فرهنگی و صاحبنظران علمی  چون مجید اشرفی، حسین کاویانی، محمد صادقی، موسی حاجیکلایی، علی صادقی و رحمت الله نوروزی مدیر وقت آموزش و پرورش و نماینده فعلی مردم علی آباد تدوین شده است.

اجرای موفق بیش از۳۲ درصدی در مدارس علی آباد

وی بیان داشت: این طرح بصورت آزمایشی در۹ مدرسه علی آباد اجراشد و با احتساب به پوشش مناسب بیش از۴۰ درصدی دانش آموزان بیش از ۳۲ درصد رشد داشت که  این میزان مطلوب بنظر می رسد.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی از طراحی دو مدل مقنعه برای دانش آموزان ابتدایی خبرداد و افزود :با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ها از سال آینده دانش آموزان ابتدایی از این دو طرح استفاده کنند.

mir 8

ضرورت آمار گیری و تبلیغ برای اجرای طرح پوشش مقاطع ابتدایی

وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده  وقبل ازامتحانات پایان ترم آمار تعداد دانش آموزان  و آموزشگاه ها ثبت شده و طی این مدت نیز از تبلیغ آن نیز در سطح مدرسه  و ادارات آموزش و پرورش انجام شود.

mir 8

mir 12

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه اگرتربیت علم از کودکی باشد مانند نقشی است که بر سنگ می زنند، تصریح کرد: سال آینده طرح "پوشش و حجاب اسلامی "در مقطع ابتدایی به مدارس ابتدایی ابلاغ شود ، اما درعین حال مقاطع بالاترتحصیلی نیز چنانچه زیر ساخت های فرهنگی مناسب وجود داشته باشد می توانند این طرح را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.