1397-06-16 10:24
516
0
56746
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

سینما در جامعه پذیری و تربیت کودکان بر مبنای فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور در پردیس سینمایی کاپری در عصر روز سه شنبه 13 شهریور ماه و دقایقی پیش از اکران فیلم "قهرمان کوچک " ساخته "نیکولاس بری" از کشور بلژیک در سانس ساعت 19 گفت: سینما در جامعه پذیری و تربیت کودکان بر مبنای فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ عادله کشمیری ضمن قدردانی از کلیه عوامل اجرایی برپایی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان گلستان، ادامه داد: در حال حاضر یکی از مناسب ترین و تاثیرگذار ترین ابزارها در رساندن مفاهیم انسانی، اخلاقی و تربیتی به کودکان؛ بهره مندی از صنعت سینما است.

وی افزود : با توجه به ارتباط خوبی که کودکان و نوجوانان با سینما برقرار می کنند و به دنیای تصویر علاقه نشان می دهند ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت قدرتمند و موثر بخش اعظمی از مسائل تربیتی و آموزشی را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

این مدیر استانی، ابراز داشت: تقریبا عموم فعالان در عرصه سینمای کودک و نوجوان معتقدند که ضعف های بزرگی داریم که اگر به آن پرداخته نشود و در رفع و بهبود آن تلاش نکنیم بی شک سینمای کودک را از دست داده و کودکان را بیش از پیش وابسته به تلویزیون و دیدن فیلم های سفارشی می کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه سینما تنها ابزاری برای سرگرمی صرف و گذراندن اوقات فراغت نیست، تصریح کرد: جادوی صنعت سینما و قدرت تاثیر گذاری اش در دل و ذهن کودکان و نوجوانان به گونه ای است که ما می توانیم در کنار جنبه سرگرم کنندگی برای تبیین مفاهیمی چون بنیان خانواده، تقویت خود باوری و امید، سبک زندگی صحیح ایرانی و اسلامی و بسیاری از مفاهیم عمیق و سازنده کمال استفاده را ببریم.

وی برگزاری جشنواره هایی از این دست را در توسعه هنر و ایجاد فضایی مناسب برای شناسایی و شکوفایی ذهنی کودکان و نوجوان مهم قلمداد کرد و گفت: با ارائه آثار مناسب و اندیشه محور به کودکان و نوجوانان امروز، می توانیم به فردای توسعه و رشد زیر ساخت های فرهنگی کشور امیدوار تر نگاه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار داشت: امیدوارم به زودی شاهد حرکت های نوینی در مسیر بهبود سینمای کودک با همدلی و همکاری نهادهای ذیربط مانند آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد، سینماگران و فیلم سازان باشیم و دست در دست یکدیگر بازگشت به دوران طلایی این سینما را رقم بزنیم؛ زیرا بر این باورم که کودکان حق دارند فیلم خوب ببینند و ما نباید این حق را از آن ها بگیریم.

شایان ذکر است سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از تاریخ 10 تا 14 شهریور ماه 97 در پردیس سینمایی کاپری گرگان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.