1397-04-30 10:54
486
0
55401
دبیر جشنواره مردمی زیر سایه خورشید:

۴۰ برنامه محرومیت‌زدایی در کاروان زیر سایه خورشید گلستان اجرا می‌شود

دبیر جشنواره مردمی زیر سایه خورشید با اشاره به اجرای ۴۰ برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب در استان گفت: در یازدهمین سال برگزاری این جشنواره, ۳۱۳ عنوان برنامه در کل استان گلستان برگزار می‌شود که تاکنون بالغ بر نیمی حدود ۱۵۰ برنامه اجرا شده است.

به گزارش گلستان ما؛ سیدحسام بنی‌فاطمه ‌‌در جشن دهه کرامت در امامزاده یحیی ابن زید(ع) در گنبدکاووس اظهارداشت: برنامه‌های امسال جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در قالب 3 بخش، شامل جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی، محرومیت‌ زدایی و در راستای شعار سال توسط مقام معظم رهبری، حمایت از تولید ملی است.

وی افزود: این کاروان با حضور در مراکز و کارگاه های شرکت دانش بینان, افتتاح بازارچه های بومی محلی در استان, در راستا تشویق و حمایت از تولید ملی و تحقق شعار سال گام برمی دارد.

دبیر جشنواره مردمی زیر سایه خورشید تصریح کرد: این کاروان 3 روز در شهرستان گنبدکاووس حضور داشت و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ابتکار استان گلستان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، 40 عنوان برنامه در این شهرستان برگزار شدکه اختتامیه آن با برگزاری جشن دهه کرامت در امامزاده یحیی ابن زید(ع) بود.

بنی فاطمه تاکیدکرد: حضور در زندان گنبدکاووس, خانه سالمندان, غبارروبی گلزار شهدای گمنام, حضور در محله آسیب پذیر مدرسی و اهدا جهیزیه به زوجین محروم, جاری کردن خطبه عقد زوجین با اجازه امام رضا(ع) در راستای ترویج ازدواج آسان از جمله برنامه‌های این کاروان در گنبدکاووس بود.

وی یادآور شد: در کل استان گلستان 165 جهیزیه اهدا شد که برنامه متمرکز آن در محله افغان‌آباد (مدرسی) گنبدکاووس برگزار شد و به هر زوج محروم یک میلیون تومان به صورت بلاعوض و 50 میلیون تومان به صورت وام برای خرید کالا و برگزاری مراسم اهدا شد.

دبیرجشنواره مردمی زیر سایه خورشید گفت: این کاروان در 14 شهرستان، 30 شهر و 40 روستا حضور یافت و حداقل در هر شهر یک مراسم عقدکنان با اجازه امام رضا (ع)  در امامزادگان و یا مساجد برگزار کرد.

وی اظهارکرد: یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید همزمان با استان گلستان در سراسر کشور و 20 کشور خارجی مسلمان با همکاری 10 هزار جوان و نوجوان توسط موسسه جوانان رضوی در حال برگزاری است.

بنی فاطمه تصریح کرد: حضور خدام و پرچم متبرک امام رضا (ع)  در سراسر کشور، ترویج زیارت از راه دور و عرض ارادت به عاشقان و علاقه‌مندان مردم به امام هشتم و افرادی که توانایی سفر به مشهد مقدس را ندارند است./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.